معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن

ساخت وبلاگ

صنعت ساخت بازی های موبایل به طور مستمر در حال پیشرفت است و هر روزه شاهد روی کار آمدن بازی های جدیدی هستیم که به نحوی با بازی های قبلی متفاوت اند. به ندرت پیش می آید که بازی ها در همان روزهای نخست پس از انتشار خود محبوبیت فراوانی بین کاربران بیایند، چرا که پذیرش بازی از سوی بازیکنان محتاج زمان و آشنایی با بازی است، اما این شرایط برای بازی Pokémon Go صادق نبود، این بازی واقعیت افزوده موبایل توانست در طول مدت بسیار کوتاه یعنی تنها دو هفته پس از انتشار خود گروه عظیمی از مردم را به کاوش دنیای واقعی اطراف خود وسوسه کند.

مدت بسیار کوتاهی است که بازی Pokémon Go وارد این عرصه شده، اما در طول این مدت توانسته از نظر تعداد نصب ها تیندر را پشت سر گذاشته و کاربران فعال روزانه بیشتری را نسبت به توییتر از آن خود کند و کسب چنین موفقیتی برای Nintendo به شدت مورد لازم بود.

ساخت بازی هایی که در دنیای واقعی به وقوع می پیوندند رویکرد جدیدی نیست، به طوری که Geocaching از سال 2000 تاکنون بازیکنان را دعوت به یافتن گنج های پنهان در مختصات GPS واقعی نموده است.

بازی جلودار Mogi در سال 2003 با استفاده از سیستم GPS افراد را قادر به شکار گنج های مجازی در موقعیت های واقعی کرده و این بازی توانست در ژاپن محبوبیت یابد. بازی I Love Bees ARG نیز همین رویکرد را در سال 2004 ادامه داد و افراد را به مختصات GPS گوناگونی در دنیا می فرستد.

blog_19898_1

اما بازی پیشروی قبلی Niantic به نام Ingress توانست توجه انبوه مردم را به خود جلب کند، این بازی که در سال 2012 منتشر شد خود را به عنوان یک بازی واقعیت افزوده MMOG تبلیغ کرد و با تم علمی تخیلی خود بر روی دو گروه در حال مبارزه متمرکز شد. با بازدید و گرفتن پرتال های مختلف قادر به دریافت موقعیت های بهتر می گردید.

اطلاعات رسمی درباره تعداد کاربران فعال این بازی در دسترس نیست، اما Ingress بیش از 7 میلیون دانلود را از آن خود کرده است. این بازی پیش از روی کار آمدن Pokemon Go رتبه نخست را در بسیاری از نمودارها تصاحب کرد و این موفقیت سریع تر از بازی Clash Royale به وقوع پیوست.

Pokémon Go از همان داده های موقعیتی استفاده می کند که در بازی Ingress نیز به کار برده شده، این بازی ارائه دهنده امکانات مشابه زیادی نیز می باشد. اما تفاوت این دو بازی در چیست؟ چرا این بازی ساخته شده توسط Nintendo اولین بار جهان را تسخیر کرد؟ به منظور درک این موضوع که چه چیزی در بازی به این محبوبیت گسترده آن منجر شد، چندین توسعه دهنده با دانش گسترده درباره بازی های مبتنی بر مکان نظرات خود را بیان کرده اند.

چرا بازی Pokemon Go اولین بازی مبتنی بر مکانی بود که توانست چنین موفقیتی را از آن خود کند؟

Frank Lantz مدیر گیم سنتر دانشگاه نیویورک و سازنده بازی مبتنی بر مکان Plundr است که هات اسپات های وای فای را به جزیره هایی برای مبارزه تبدیل می کند، به اعتقاد او بازی Pokémon Go گزینه متناسبی برای گیم پلی دنیای واقعی است.

به بیان او سرمایه گذاری طولانی مدت گوگل در Niantic بازی Ingress  را به یک تجربه مبتنی بر مکان متقاعدکننده تبدیل کرده است. ساختار قوی بازی به همراه آگاهی افراد از برند Pokemon موقعیت این بازی را استحکام بخشید.

blog_19898_2

Raph Koster که از پیشگامان در زمینه MMO است و مقاله ای تحریک آمیز را در این باره این موضوع نوشته، معتقد است که بازی پیشرفت طبیعی فرنچایز بوده، بازی های قبلی به تحرک ربط داشتند، یک گام شمار در آنها وجود داشت و معامله محلی و بازی سر به سر، چیزهایی مانندPokémon Dream Radar  و غیره در بازی به چشم می خوردند. او همچنین به تقاضای گسترده برای بازی Pokémon بر روی اسمارت فون ها اشاره می کند که تضمین کننده اشتیاق وافری برای بازی، حتی پیش از انتشار بوده است.

شکلی از تحقق رویا در بازی نقش ارزشمندی را در این میان ایفا می کند، این بازی به معنای واقعی کلمه شما را قادر به پرسه زدن در زمین و آموزش هیولاهای جیبی درست مانند کاراکترهای کارتون و مانگا می گرداند.

Tyler Fero از PerBlue که بر روی Parallel Kingdom که یک بازی مبتنی بر مکان MMO است کار کرده، می گوید: Pokémon Go رویای کودکان و افرادی که برای اولین بار به دنیای Pokémon وارد شدند را تحقق می بخشد.

Justin Beck، مدیرعامل PerBlue می گوید: بازی شور و علاقه در این ژانر را زنده کرد و ما به شدت مایلیم بدانیم که این شرایط برای صنعت چه معنایی می تواند داشته باشد.

آیا بازی قادر به حفظ این میزبان از علاقه می باشد؟

معمولا تاریخ نشان داده که بازی هایی که به طور سریع چنین میزان توجهی را از آن خود می کنند، به همان سرعت هم محبوبیت خود را از دست می دهند، اما چه چیزی بازی Pokémon Go را در این بین متمایز می سازد؟

به گمان Lantz گروه انبوهی از بازیکنان پس از یک یا دو هفته بازی را کنار می گذارند، اما گروه کوچک اما چشم گیری از بازیکنان سخت کوش هم وجود دارند که بازی را به صورت طولانی مدت انجام خواهند داد.

به بیان Koster زمان بندی در این میان بسیار مهم و حیاتی می باشد، اکنون تابستان است و دانش آموزان وقت آزاد بیشتری دارند و پس از بازگشایی مدارس این رقم کاهش خواهد یافت.

blog_19898_3

Jeremy Irish مدیرعامل و موسس Geocaching.com بیان می کند که وقت آزاد زیاد برای موفقیت بازی حیاتی است و به منظور تعامل در بازی شما باید فعالانه به مناطق جدید حرکت کنید.

مسئاله دیگری که در اینجا مطرح است به آب و هوا ارتباط پیدا می کند، در تابستان مردم تمایل بیشتری به بیرون رفتن از خانه دارند و یک چیز روشن است، Pokémon Go برای حفظ محبوبیت خود به نوآوری نیاز دارد.

به بیان Koster این بازی نسبت به بازی های معمول Pokémon سطحی تر بوده و فاقد مکانیزم تجاری مهمی است که در محبوبیت یافتن این سری بازی ها در گذشته سهیم بوده اند. به بیان او تنها در صورتی بر جمع بازیکنان افزوده می شود که بازی یک آپدیت غنی برای گیم پلی را ارائه دهد.

Irish معتقد است که دو مسئاله اساسی در Pokémon Go وجود دارد که ممکن است بر روی سایر بازی های مبتنی بر مکان نیز تاثیرگذار باشد، یکی از آنها حواس پرتی کاربر و دیگری آزاردهندگی می باشد. تاکنون حوادث متعددی از سوی بازیکنان گزارش شده که در نتیجه پرت شدن حواس آنها در حین انجام بازی به وقوع پیوسته است، از سوی دیگر رفتار بازیکنان ممکن است برای سایر افراد کمی آزاردهنده باشد. سیستم بازی گروه بزرگی از افراد را به جمع شدن در اطراف باشگاه های Pokémon در هر ساعتی از روز تشویق می کند و چنانچه افراد راهی برای مدیریت این رفتار در طول گیم پلی نیابند، این امر ممکن است به محدود شدن این فعالیت ها در آینده منجر شود.

blog_19898_3

Rick Est پیش از انتقال به Riot بر روی بازی های واقعیت افزوده برای Ogmento کار کرده است، به اعتقاد او بازیکنان تاثیر بسیار کمی بر روی محیط می گذارند و تنها راه برای افزودن و یا تغییر محتوا و موقعیت ها در حال حاضر ارسال یک فرم برای Niantic می باشد. به بیان Lantz مشاهده بازی هایی که کاوش جذاب تری داشته و از موقعیت ها استفاده استراتژیک تری کنند برای من خوشایند است.

Est اشاره می کند که احتمالا بازیکنان قدرتمند تنها در طول چند هفته یا ماه به پایان این محتوا جذاب می رسند. به عقیده او هرچند این عنوان زودگذر نیست، اما برای حفظ اشتیاق کاربران باید تلاش صورت گیرد، او همچنین اضافه می کند که آپدیت آسان پلتفرم به Niantic مزیت تازه نگه داشتن محتوا را می دهد.

منبع:

http://www.gamasutra.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 196 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:11

چک کردن ایمیل یکی از کارهای روزمره هر کاربر اینترنتی است و یک کاربر عادی ایمیل بیش از یک سوم از زمان خود را در اینباکس سپری می کند.

هر روزه به طور متوسط 200 میلیارد پیام ارسال می شود و با وجود انبوه ایمیل ها می خواهید مطمئن شوید که ایمیل های شما نادیده گرفته نمی شوند.

اینباکس خود را تحت کنترل بگیرید

Boomerang for Gmail شما را قادر به کنترل زمان ارسال و دریافت ایمیل ها می کند، چنانچه دوست دارید تا دیروقت کار کنید، می توانید از Boomerang برای زمان بندی ایمیل ها برای ارسال در صبح استفاده کنید. داده ها نمایش می دهند که ایمیل هایی که در زمان مناسب ارسال شده اند به احتمال 30 درصد بیشتر خوانده می شود، در حالی که این احتمال برای سایر ایمیل ها بسیار کم است. بسیاری از مردم اول وقت ایمیل های خود را چک می کنند، بنابراین بهترین زمان برای زمان بندی پیام ها بین 6 تا 7 صبح است.

blog_19912_1

برای بسیاری از ایمیل ها اقدام سریعی مورد نیاز نیست و شما برای به خاطر سپردن زمانی که باید به هریک از ایمیل هایتان پاسخ دهید، به توان ذهنی نیاز دارید. Boomerang به شما امکان نشاندن یک ایمیل از اینباکس برای بازگشت به اول لیست ایمیل ها در یک زمان مشخص را می دهد و می تواند در آن زمان اقدام مورد نظر خود را به انجام برسانید.

علاوه بر این قادر به یادآوری خودکار زمانی پیگیری فرد مشخصی نیز می باشید. چنانچه فرد موردنظر پس از یک بازه زمانی مشخص به ایمیل شما پاسخ نداد، Boomerang می تواند به صورت خودکار آن ایمیل را به بالای لیست ایمیل ها در اینباکس بیاورد و بدین ترتیب می توانید وضعیت را بررسی کنید.

Boomerang for Gmail شما را قادر به ارسال پیام ها در آینده، دریافت ریمایندرهای ایمیل و نشاندن پیام ها به در داخل جیمیل می کند، Boomerang for Gmail را دانلود کرده و خودتان ببینید که چرا بیش از 240 هزار کسب و کار و میلیون ها نفر در سراسر دنیا آن را مورد استفاده قرار داده و از طریق امکانات ارائه شده از سوی آن اینباکس خود را کنترل می کنند.

منبع:

http://www.boomeranggmail.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 167 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:11

چرا نوشتن مستندات ضعیف بین توسعه دهندگان رایج است؟ عدم وجود علاقه، مهارت و زمان؟ چرا از مستندات ویدیویی استفاده نمی شود؟

بدون شک هر فردی تلاش می کند که یک برنامه نویسی نرم افزار خوب باشد، اما اگر صادق باشیم، نوشتن مستندات از بخش های مورد علاقه فعالیت های یک برنامه نویس نمی باشد.

زمانی که نرم افزار به یک واقعیت بدل گردید، بر پیچیدگی فرآیند نیز افزوده شد، این کار در ابتدا بسیار ساده بود اما مشکل واقعی زمانی شروع شد که کاربران به طور انبوه شروع به استفاده از نرم افزارها نمودند، از طرفی اعضای جدید تیم نیز به مستندات نیاز دارند و مستندات کد درست و مناسب تنها راه برای شروع کار می باشد.

از سوی دیگر نویسندگی مهارتی است که اغلب در جهان نادیده گرفته می شود، نوشتن جملات و پاراگراف هایی با ساختار خوب برای افراد مبتدی و نیز حرفه ای دشوار می باشد. مقاله ای جالب در SmartBear تاثیرات مثبت نوشتن، برای توسعه دهندگان نرم افزار را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

با این وجود در دنیای سیلیکون ولی و هاب های آی تی، نوشتن مستندات احتمالا یکی از نفرت انگیزترین جنبه ها از توسعه نرم افزار می باشد و بسیاری از توسعه دهندگان اغلب با یافتن دلایل عجیب کار خود را توجیه می کنند. دلایل متعددی پشت پرده این رفتار نامعمول وجود دارد و در ادامه به شرح آنها پرداخته می شود، با ما همراه باشید.

blog_19882_1

چرا توسعه دهندگان مستندات بد و نامطلوبی می نویسند

مستندات نامطلوب و ضعیف یک سناریوی رایج در بسیاری از پروژه های توسعه نرم افزار می باشد، دلایل متعددی برای چنین شرایطی وجود دارند که برخی از آنها منطقی و برخی دیگر نیز غیرمنطقی به نظر می رسند.

توسعه دهندگان ارتباط بسیار نزدیکی با پروژه ها دارند

واقعیت این است که توسعه دهندگان ارتباط بسیار نزدیکی با پروژه های خود دارند و حتی نوشتن مستندات برای آن را غیرضروری می پندارند و مطلبی در Writing Assist تاثیرات این ارتباط نزدیک که مانع نوشتن مستندات می شود را مورد بحث قرار داده است. تاثیر آن از دیدگاه سایر اعضای تیم، کاربران نهایی و کمپانی که با آنها سر و کار دارد مورد بحث قرار گرفته و به بیان این افراد توسعه دهندگان به سایرین توجه نمی کنند و جزئیات را به وضوح و به طور دقیق برای خوانندگان شرح نمی دهند. ارتباطات پیچیده ای که توسعه دهندگان با کد خود دارند، اغلب به نوشتن مستندات بسیار ضعیف می انجامد، چرا که آنها از همه چیز آگاهی کامل دارند و تشریح مسائل به صورت واضح را امری کم اهمیت می پندارند.

تمایلی برای نوشتن مستندات ندارند

بسیاری از توسعه دهندگان ضرورتی برای نوشتن مستندات نمی بینند و زمانی هم که اصرار برای انجام این کار وجود دارد مستندات بسیار بد و ضعیفی را می نویسند، چرا که آنها علاقه ای به انجام این کار ندارند. نتیجه این کار چیست؟ توسعه دهندگان ناراضی که مستندات بسیار بدی را تحویل داده اند و تنها خودشان از نوشته ها سر در می آورند.

توسعه دهندگان نیازی به مستندات ندارند

اگر شما نیز یک توسعه دهنده هستید، بنابراین احتمالا دلایل اینگونه تفکرات را می دانید. توسعه دهندگان می دانند که در حال کار بر روی چه چیزی هستند و به همین دلیل از نوشتن مستندات سر باز می زنند. از سوی دیگر ممکن است همان توسعه دهندگان وقتی که پس از چند هفته، ماه یا سال مجددا به کدهای خود مراجعه می کنند، پیچیدگی کار خود را فراموش کرده باشند. بدین ترتیب بدون مستندات مناسب و یا نوشتن کامنت در کدها، نگهداری و ارتباط به دشواری صورت پذیرفته و اهمیت و اولویت کمی به آن داده می شود.

نوشتن مستنندات نیازمند صرف زمان و تلاش است

نوشتن کار ساده ای نیست و این فرآیند به تفکر انتقادی، صبر و تلاش نیاز دارد و برای توسعه دهندگان نوشتن مستندات کاری طاقت فرسا می باشد. مبنی بر دیدگاه بسیاری از توسعه دهندگان این کار تلف کردن زمان و تلاش است، آنها واقف اند که صرف زمان چشم گیر برای ساخت یک مستند خوب الزامی می باشد. توسعه دهندگان ترجیح می دهند تا این زمان و تلاش را صرف پیاده سازی امکانات جدید، رفع مشکلات و از بین بردن باگ ها نمایند.

فشار برای تحویل پروژه در موعد مقرر

توسعه دهندگان باید پروژه را در زمانی که وعده داده شده تحویل مشتریان خود بدهند و در این صورت کسی برای نوشتن مستندات برای پروژه اهمیتی قائل نمی شود. کمپانی می خواهد پروژه را در حداقل زمان ممکن تحویل مشتری دهد و این شرایط به دلیل نیازمندی های مشتری است و اولین چیزی که از قلم می افتد مستندات پروژه است. تنها استثنا زمانی است که مشتری صریحا به نیازمندی خود برای مستندات اشاره می کند.

برنامه نویسان کمی تنبل هستند

حتی با وجود مهارت های کافی در نوشتن مستندات خوب، بسیاری از توسعه دهندگان مایل به نوشتن آنها نیست و برخی اوقات دلیل این کار تنبلی آنها است. مقصران اصلی در این میان آن دسته از توسعه دهندگانی هستند که تنها به فکر دریافت دستمزد برای کار خود بوده و تمایلی به انجام کاری که در ازای آن پولی دریافت نمی کنند، ندارند.

توسعه و نوشتن دو مهارت کاملا متفاوت هستند

برنامه نویسی نیازمند استدلال منطقی و فضایی است، ویژگی هایی که اغلب وابستگی زیادی به ریاضیات دارند. از سوی دیگر نوشتن نیز نیازمند مهارت های مختص به خود می باشد، اما ذهنیت آنها کاملا متفاوت است. به اختصار می توان گفت که نوشتن و برنامه نویسی دو مهارت کاملا متفاوت می باشند که نیازمند فرآیندهای تفکر و تسلط متفاوتی هستند.

به بیان Beard Meisler در مقاله ای از Atlantic، بسیاری از مهندسین قادر به نوشتن یک جمله واحد و منسجم نیز نمی باشند، چه برسد به نوشتن یک پاراگراف و این شرایط اغلب برای بسیاری از توسعه دهندگانی که خودشان مستندات را می نویسند صحت دارد.

تغییر مکرر کدهای منبع

توسعه چابک روش جدیدی برای فرآیند توسعه محسوب می شود، این روش سریع بوده و حمایت چندانی از نوشتن مستندات نمی کند. دلیل این شرایط بسیار ساده است، کدها به طور مکرر تغییر پیدا می کنند و همین امر نوشتن مستندات برای آنها را به چالشی تبدیل می نماید و این شرایط به مستندات بسیار ضعیف و یا عدم وجود هیچ گونه مستندی بدل می شود.

غرور

غرور ممکن است منجر شود تا بسیاری از توسعه دهندگان از نوشتن کامنت یا مستندات برای کار خود سر باز زنند. حتی با وجود داشتن توانایی خوب در نوشتن مستندات، بسیاری از برنامه نویسان هیچگونه تمایلی به نوشتن مستندات نشان نمی دهند و مسئولیت های خود در مقابل سایرین که باید کد آنها را درک کنند نادیده می گیرند.

دست کم گرفتن خود

این مورد کاملا در تضاد با مورد آخر قرار دارد، بسیاری از توسعه دهندگانی توانایی خود در نوشتن مستندات را دست کم می گیرند، به بیان یکی از کاربران Quora به نام Daniel Beck که نویسنده فنی است، بسیاری از توسعه دهندگان با نگرشات منفی از این کار شانه خالی می کنند.

مهارت های نوشتاری من چندان خوب نیست، انگلیسی من ضعیف است، از نوشتن متنفرم، این کار من نیست، کسی مستندات مرا نمی خواند، نوشتن مستندات به اندازه نوشتن کد اهمیت ندارد، سر من شلوغ است. این نمونه ها از جمله موارد رایج است که توسعه دهندگان به خود می گویند و اگر آنها اینگونه فکر کنند نتیجه نامطلوبی را دریافت خواهند کرد.

blog_19882_2

راه حل چیست؟

مستندات ضعیف به یکی از مشکلات بزرگ در صنعت کنونی تبدیل شده است، Livecoding.tv یک پلتفرم کدنویسی برای برادکستینگ زنده فرآیند توسعه محصول می باشد. هر تیمی قادر به استفاده از این پلتفرم جهت ذخیره سازی فرآیند توسعه خود می باشد و می تواند آن را تنها برای استفاده داخلی بکار ببرد. پروژه های اپن سورس نیز می توانند از مزایای پلتفرم بهره مند شده و روند همکاری را تقویت نمایند.

استفاده از مستندسازی ویدیویی روش کار این پلتفرم است، توسعه دهنده کار خود را ضبط می کند و تنها سایر اعضای تیم و یا نویسنده فنی بالقوه که بر روی مستندات پروژه کار می کند، قادر به استفاده و کار با آن هستند.

مستندات ویدویی روش بهتری نسبت به مستندات مکتوب هستند و تلاش اضافه ای از جانب توسعه دهنده را طلب نمی کنند. تمامی گام های توسعه را می توان در ویدیو ذخیره کرده و در زمان نیاز به آنها مراجعه کرد. نکته مثبت اینجاست که اعضای جدید تیم نیز با استفاده از سرنخ های موجود در ویدیوی ضبط شده و کمک سایر اعضای تیم، به سرعت می توانند با پروژه آشنایی پیدا کنند، در نهایت ایده کلی بهبود اشکالات مستندات کتبی است.

از سوی دیگر تیم یا کمپانی می تواند ویدیو را به یک نویسنده فنی دهد تا آن فرد مستندات را برای کاربران نهایی بنویسد، بدین ترتیب در زمان نیز صرفه جویی می شود. این رویکرد برای تیم های چابک نیز که به طور مستمر کدهای خود را تغییر می دهند، روش بسیار خوبی قلمداد می شود.

مزایای مستندات ویدیویی به طور خلاصه:

1. نیاز برای مستندات مکتوب برای تیم داخلی را از بین می برد.

2. فرصت بسیار خوبی را در اختیار تیم های چابک قرار می دهد تا تغییرات را ردیابی و بررسی نمایند.

3. به نویسندگان فنی کمک می کند تا جزئیات را بهتر درک کنند.

4. در زمان و تلاش توسعه دهندگان صرفه جویی کرده و آنها را قادر به متمرکز کردن انرژی خود بر روی نوشتن کد بهتر و پیاده سازی امکانات می نماید.

5. جهت درک بهتر خطاهای اعضای تیم در جریان کاری مورد استفاده قرار گرفته و بهره وری و کارآیی را ارتقا می بخشد.

منبع:

https://dzone.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 190 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:45

آیا این موضوع که فیسبوک چگونه با کمک لیزر دسترسی به اینترنت پرسرعت را امکان پذیر می کند، شما را نیز شگفت زده کرده است؟ Connectivity Lab اخیرا اقدام به انتشار مقاله ای تحقیقاتی کرده است، با استناد به آن تکنولوژی پرتوی لیزری قادر به در اختیار قرار دادن اینترنت 2Gbps در مناطق دورافتاده می باشد. برای این کار از فیبرهای نوری فلورسنت بهره گرفته شده که به جای تکیه بر نورهای سنتی به جمع آوری نور می پردازند. از آنجایی که فیبرها رنگ های مشابهی را که در حال جذبشان هستند منتشر نمی کنند، می توانید رنگ های روشن تری را بر روی آنها بتابانید و زمان چرخش بسیار سریع که زیر 2 نانو ثانیه است را مدیریت کنید. با ترکیب این ویژگی با رمزگذاری مولتی استریم داده، پهنای باند کافی که برای وای فای و شبکه های سیمی رزرو شده است را دریافت می نمایید.

blog_19890_1

به گفته فیسبوک آنها در حال بررسی امکان ساخت سخت افزار اینترنت بر پایه این تکنولوژی هستند و شاید این موضوع واقع بینانه تر از چیزی باشد که تصور می کنید. غول شبکه های اجتماعی این کار بزرگ را با استفاده از منابعی به انجام رسانده که به آسانی در دسترس هستند و امیدوار است تا سایر سازمان ها سعی در استفاده از مواد بهینه تری که برای این کار مناسب تر است، نمایند. به بیان کمپانی سیستم مبتنی بر مادون قرمز سرعت را تا 10Gbps افزایش خواهد داد، فیسبوک تاکنون به نتایج مهمی دست یافته، اما اینها تنها اول راه هستند و تا رسیدن به نتایح نهایی و قابل اجرا تلاش زیادی از سوی کمپانی مورد نیاز است.

منبع:

https://www.engadget.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 166 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:45

در مطلب قبلی با مقدماتی از عبارت های منظم آشنا شدید، در این مقاله قصد داریم تا جزئیات بیشتری از این مبحث را ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

مسائل مربوط به سینتکس

طبق محدودیت اعمال شده، رشته ها تنها متشکل از حروف کوچک از الفبا بودند، اما هم اکنون لازم است تا این محدودیت را برداشته و امکان استفاده از تمامی کاراکترهای اسکی را امکان پذیر گردانیم.

برای اینکه کار با عبارات منظم آسان و راحت باشد، باید خود آنها نیز به صورت رشته به نمایش در آیند، از این رو بر خلاف گذشته دیگر قادر به استفاده از کاراکترهایی مانند * | ( ) و غیره نمی باشیم و مشخص نیست که این رشته ها به عنوان کاراکترهای خاص مورد استفاده قرار می گیرند که نشان دهنده یک تناوب از رشته ها یا گروه بندی آنها هستند و یا کاراکترهای معمولی اند که باید دقیقا مطابقت داده شوند.

راه حل این مشکل استفاده از این متاکراکترهایی است که معنایی خاصی دارند، اما به منظور جابجایی بین دو نوع کاربرد این قبیل کاراکترها باید قادر به رهایی از حالت متاکاراکتری باشیم، یعنی چیزی مشابه n که برای نشان دادن یک خط جدید در رشته مورد استفاده قرار می گیرد. کاراکترهای متا را می توان به عنوان متا و یا یک رشته معمولی مورد استفاده قرار داد و در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

اختصار در نوشتن عبارت های منظم بسیار بااهمیت است و بسیاری از عبارت های منظم که قابل استفاده با نشانه گذاری بخش قبل هستند، بسیار طولانی می باشند. برای نمونه تصور کنید که می خواهید تمامی رشته های دو کاراکتری که از یک حرف کوچک و یک عدد پشت سر آن تشکیل شده اند را پیدا کنید. برای مثال رشته های a0، b9، z3 و غیره. استفاده از نشانه گذاری که قبلا مورد بحث قرار گرفت عبارت منظم زیر را نتیجه خواهد داد که حتی نوشتن آن نیز خسته کننده است:

عبارت [abcdefghijklmnopqrstuvwxyz][0123456789] گزینه بهتری نمی باشد؟ متاکاراکترهای ] و [ نمایش دهنده یک مجموعه از کاراکترها می باشد که یکی از آنها یک تطابق را نشان دهد. در حقیقت اگر این موضوع را مد نظر قرار دهیم که حروف a تا z و اعداد 0 تا 9 به ترتیب در مجموعه کاراکترهای اسکی ظاهر می شوند، می توان همان عبارت منظم قبلی را به صورت [ a – z ] [ 0 – 9 ] نیز نمایش داد.

در مجموعه کاراکترها، – یک متا کاراکتر دیگر است که یک محدوده را نشان می دهد، توجه داشته باشید که قادر به مختصر کردن چندین محدوده به همان جفت براکت ها می باشید. برای مثال [ 0 – 9a – zA-z ] با هر کاراکتر الفبایی و عددی مطابقت می کند. شاید این چیدمان حروف و اعداد کمی خنده دار به نظر برسد، اما اختصار در عبارت های منظم مهم بوده و معنای آنها روشن و واضح است. روش های دقیق تری نیز برای نمایش کلاس های خاص از کاراکترهای مربوط به هم وجود دارد، برای نمونه استفاده از کاراکتر | هم معتبر بوده و در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

پیش از آنکه شروع به تمرین نحوه نوشتن عبارت های منظم کنیم، بهتر است تا نگاهی به سینتکس های بیشتر بیندازیم.

نقطه

نقطه . با هر کاراکتر منفردی به جز خط  جدید مطابقت دارد، بدین ترتیب که عبارت منظم c.t با رشته های cat ،crt ،c9t ،c%t ،c.t ،c t و غیره مطابقت می کند. اما اگر بخواهیم که با . نیز مانند کاراکترهای معمولی رفتار شود، باید عبارت منظم را به صورت c.t تغییر دهیم و یا آن را در یک کلاس کاراکتر به صورت c[.]t قرار دهیم. به طور کلی این ایده ها قابل اعمال برای سایر متا کاراکترها نیز می باشند، برای نمونه می توان به کاراکترهای [، ]، )،(، * و غیره اشاره کرد.

پرانتز

پرانتزهای (( و )) به منظور گروه بندی کاراکترها مورد استفاده قرار می گیرند و از واژه token به معنای یک کاراکتر منفرد و یا عبارت پرانتزبندی شده استفاده می کنیم زیرا بسیاری از عملگرهای عبارت های منظم به هر دوی آنها اعمال می شوند.

از پرانتز برای تعریف capture groups نیز استفاده می شود، به این ترتیب می فهمید که کدام بخش از عبارت منظم توسط یک capture group خاص در عبارت منظم گرفته شده است، در ادامه به کاربرد این بخش بیشتر پرداخته خواهد شد.

کاراکتر +

+ پس از یک توکن نمایش دهنده یک یا تعداد بیشتری از همان توکن می باشد. برای نمونه عبارت *(baa(baa را می توان با استفاده از + و به صورت +(baa) نمایش داد. * به معنای صفر و یا تعداد بیشتری از تکرارها می باشد، ذکر این نکته ضروری است که پرانتزها در این میان نقش مهمی دارند، به طوری که عبارت +(baa) و +baa متفاوت اند، چرا که در اولی + برای کل توکن baa اعمال شده ولی در دومی تنها به کاراکتر a که قبل از آن قرار گرفته و عبارت منظم مطابق با رشته های baa ،baaa و baaaa است.

علامت سوال

? پس از یک توکن به معنای صفر یا یک نمونه از همان توکن می باشد.

تمرین

blog_19864_1

RegExr یک ابزار آنلاین بسیار خوب و کاربردی برای تمرین عبارت های منظم می باشد. زمانی که خواندن و نوشتن عبارت های منظم برای شما راحت شد، استفاده از API عبارت های منظم برای فریم ورک Foundation برای شما آسان تر می گردد و حتی پس از آن نیز می توانید جهت تست عبارت های منظم در ریل تایم از وب سایت استفاده کنید.

g/ در پایان عبارت به تنهایی بخشی از عبارت منظم نمی باشد و در حقیقت یک پرچم است که بر روی رفتار تطابقی کل انجین عبارت منظم تاثیر می گذارد. با افزودن g/ به یک عبارت منظم، انجین به دنبال تمامی تطبیق های ممکن از عبارت منظم در متن می گردد. های لایت آبی رنگ نشان دهنده تطبیق است و قرار دادن ماوس در اطراف عبارت منظم روشی کاربردی برای یادآوری بخش های تشکیل دهنده آن است.

عبارت های منظم با روش های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند و این موضوع به زبان یا کتابخانه مورد استفاده شما بستگی دارد، سینتکس ها و همچنین قابلیت ها و امکانات در نسخه های گوناگون فرق دارند. برای نمونه سوئیفت از الگوهای تعریف شده توسط ICU استفاده می کند.

در مطلب بعدی به مثال های کاربردی پرداخته خواهد شد که کار با عبارت های منظم را برای شما قابل درک می گرداند، با ما همراه باشید.

منبع:

http://code.tutsplus.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 192 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:49

گوگل وعده داده بود تا پیش از انتشار رسمی نسخه هفتم از اندروید، پنج نسخه پیش نمایشی را به منظور آشنایی توسعه دهندگان با ویژگی های این نسخه جدید منتشر خواهد ساخت، با پایبندی به وعده های خود گوگل چهار نسخه را برای توسعه دهندگان منتشر ساخت و هم اکنون در حال انتشار نسخه پنجم و نهایی از اندروید Nougat برای توسعه دهندگان می باشد، اما تمامی افراد قادر به استفاده از آن هستند.

blog_19874_1

متاسفانه ویژگی های جدید از آخرین سیستم عامل گوگل برای کاربران معمولی معنای چندان خاصی ندارد و تنها به مفهوم قدرتمندتر شدن سیستم عامل و افزوده شدن امکانات جدید و جالب به آن است، اما از سوی دیگر تغییرات اعمال شده توسعه دهندگان را هدف قرار داده و شامل موارد زیر می شود:

– تصاویر سیستم برای گوشی های نکسوز

– یک امولاتور جدید برای تست اپلیکیشن ها

– نسخه نهایی API اندروید N

– رفع مشکلات و بهینه سازی ها

چنانچه در برنامه بتای گوگل ثبت نام کرده اید، به زودی آپدیت جدید بر روی گوشی شما به صورت پاپ آپ ظاهر خواهد شد. در غیر این صورت می توانید در این برنامه ثبت نام کرده و این نسخه جدید را مورد استفاده قرار دهید. مانند گذشته این نسخه پیش نمایشی برای گوشی های نکسوز 6، نکسوز 5 ایکس، نکسوز 6 پی، نکسوز 9، پیسکل سی و جنرال موبایل 4 جی در دسترس می باشد.

گوگل پس از این نسخه نیز تغییراتی را بر روی سیستم عامل خود اعمال خواهد کرد، اما این نسخه از نظر ویژگی ها و امکانات بیشترین شباهت را به نسخه نهایی اندروید N خواهد داشت و باید تا زمان انتشار رسمی آن نسخه که احتمالا در چند ماه آینده به وقوع خواهد پیوست منتظر بمانیم.

منبع:

http://thenextweb.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:49

دنیای اینترنت نحوه راه اندازی و ترویج کسب و کارها را به شدت دستخوش تغییر کرده و با استفاده از این شبکه گسترده به منابع بیشتری دسترسی داریم، اما چرا برخی از کارآفرینان از فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده بهره نمی برند و بکارگیری این استراتژی ها را به تاخیر می اندازند؟ عدم استفاده از استراتژی های بازاریابی آنلاین، رشد و ترویج کسب و کارها و استارتاپ ها را امکان ناپذیر می گردانند.

blog_19831_1

آیا کارآفرینان به این استراتژی ها نیاز دارند و آیا بازاریابی اختیاری نیست؟ آیا راه اندازی یک کسب و کار بدون حضور آنلاین امکان پذیر نیست؟ از نظر فنی جواب این پرسش مثبت است، اما با نادیده گرفتن این استراتژی ها پتانسیل عظیمی را از دست خواهید داد.

تمام استراتژی های ضروری دارای مشخصات زیر می باشند:

مورد انتظار: افراد از شما انتظار دارند تا این ویژگی ها  از سوی شما مد نظر قرار گیرد و چنانچه کسب و کار فاقد آنها باشد احتمالا کاربران به میزان کمتری به کمپانی شما خواهند اندیشید.

قابل دسترسی: هیچیک از این استراتژی ها چندان دشوار و پیچیده نیست و تنها مستلزم یک یادگیری سطحی است، اما تمامی این استراتژی ها در دسترس می باشند.

مقرون به صرفه: به منظور بکارگیری این استراتژی ها نیازی به صرف هزینه زیادی احساس نمی شود و حتی برای استارتاپ هایی که با کمبود بودجه مواجهند، استفاده از این استراتژی ها امکان پذیر می باشد.

ارزشمند: این استراتژی ها همگی ارائه دهنده نتایج بالقوه ارزشمندی هستند و در صورت عدم بکارگیری آنها، پتانسیل چشمگیری را از دست خواهید داد.

حساس نسبت به زمان: با صرف زمان بیشتر، این استراتژی ها قدرتمندتر می شوند و در صورتی که هرچه سریع تر آنها را در دستور کاری خود قرار دهید بازده بهتری را نتیجه خواهید گرفت.

ترکیب این عوامل نیازمند فعالیت از جانب شماست و هریک از این آنها لازم و ضروری تلقی می شوند.

1. برندینگ شخصی

نقش کارآفرینان موفق در کسب و کارها انکارناپذیر است، برند کردن شخصی این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد که با جلب اعتماد بیشتر، برند خود را ترویج بخشید.

بدین ترتیب امکان برقراری ارتباط با سایرین در اختیار شما قرار داده شده، مشارکت های بیشتری شکل می گیرند و یک هویت به سازمان شما داده می شود. انجام این کار کاملا رایگان است و تنها اقدام لازم صرف مقداری زمان است.

2. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا صورت های مختلفی دارد و بسته به نحوه شکل گیری استراتژی شما اهداف مختلفی را به انجام می رساند. برای نمونه شما می توانید از مقاله های سفید، کتاب های الکترونیکی و سایر مطالب طولانی برای افزایش دانلودها، ثبت نام ها و مبادلات استفاده کنید و یا وبلاگ وب سایت را جهت جذب ترافیک ورودی به وب سایت به کار ببرید.

حتی می توانید از محتوا به عنوان راهی جهت کمک و رفع مشکلات کاربران استفاده کرده و یا ترکیبی از این موارد را بکار ببرید. بازاریابی محتوا بسیار کاربردی است و مشتریان از شما انتظار خواهند داشت تا حداقل بخشی از آن را در اختیارشان قرار دهید.

3. بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

سئو در حقیقت فرآیند قابل مشاهده کردن وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد و بدین ترتیب ترافیک بیشتری را از افرادی که به دنبال محصولات و خدماتی هستند که ارائه می دهید، دریافت می کنید. بخش عمده ای از رتبه بندی موقعیت جستجوی ارگانیک به ساختاربندی فنی وب سایت و استراتژی توسعه محتوای شما وابسته است. اگر در حال حاضر نیز به طور منظم اقدام به انتشار مطالب باکیفیتی می کنید، این سرمایه گذاری اضافی شما را از بابت ایندکس شدن مناسب وب سایت مطمئن می سازد.

4. بهینه سازی تبادلات

بسیاری از این استراتژی ها با هدف جذب افراد بیشتر برای وب سایت شما شکل گرفته اند و بهینه سازی مبادلات از طریق افزایش نرخ تبادلات به شما در راستای تضمین دریافت ارزش بیشتر از هر بازدیدکننده یاری می رساند.

گاهی اوقات این شرایط به معنای استفاده از فرصت های تبادلات بیشتر و در برخی از حالات نیز به معنای تقویت و ارتقای فرصت هایی است که هم اکنون در حال استفاده از آن می باشید.

5. بازاریابی شبکه اجتماعی

پتانسیل قابل توجهی در تشکیل و پرورش مخاطبین رسانه اجتماعی وجود دارد و محتوا نیز در این بین نقش بسزایی دارد و همان عاملی است که کاربران را در ابتدای کار جذب می کند و برند بیشتر از قبل مشاهده شده و محبوبیت بیشتری دریافت می کند و به موازات آن ترافیک ورودی نیز افزایش پیدا می کند.

6. بازاریابی ایمیل

بازاریابی ایمیل تاثیر بسزایی بر روی نرخ بازگشت سرمایه دارد، چرا که اجرا و پیاده سازی آن هیچگونه هزینه ای را به دنبال ندارد. از بین مشتریان کنونی، دنبال کنندگان رسانه اجتماعی و یا فرصت های جدیدی که در اختیار شما قرار گرفته است، شروع به جمع آوری مشترکین جدید نمایید، حتی یک محتوای ساده خبرنامه نیز در تقویت ترافیک برای وب سایت موثر است، باید سعی کنید تعامل با برند را تسهیل بخشیده و برند را به یک اولویت برای مخاطبین خود بدل سازید.

یک مزیت کلیدی دیگر عملکرد هم زمان تمامی این استراتژی هاست، در حالی که پیاده سازی آن به صورت مجزا نیز امکان پذیر است، هریک از آنها با دیگری در ارتباط بوده و به نحوی دیگری را قدرت می بخشند و در صورت بکارگیری تمامی این استراتژی ها نتایج بهتری را دریافت خواهید نمود.

منبع:

https://www.entrepreneur.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 20:39

اپراتورهای تلفن همراه، به مشترکین خود خدمات مختلفی را ارائه میدهند که شامل سرویس های مفید و کاربردی متعددی میگردد. با توجه به تعداد زیاد این خدمات و افزایش تدریجی آنها به مرور زمان، افراد باید از طریقی با سرویس های مذکور آشنا شوند. خوشبختانه اپلیکیشن هایی بدین منظور تولید گردیده اند که با استفاده از آنها میتوانید در اسرع وقت به خدمات اپراتورهای 4 گانه دسترسی داشته باشید و آنها را به کار ببندید!

برنامه ای که در ادامه آن را معرفی میکنیم، از همین نوع بوده و “سامان کارت” نام دارد. با ما در نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی همراه شوید.

سامان کارت

رابط کاربری :

در محیط اپلیکیشن فوق، نقاط قوتی همچون رنگبندی زنده، فونت مناسب، آیکن های گویا و چیدمان مرتب اجزای صفحه به چشم میخورد. البته قالب گرافیکی “سامان کارت”، چندان یکپارچه نیست و انتظار میرفت که بین صفحات مختلف آن یا رنگ های مورد استفاده، وجه اشتراکی وجود داشته باشد. همچنین بهتر بود که طراحی برخی عناصر مانند آیکن ها، دکمه ها، زمینه های متنی و غیره به گونه ای انجام پذیرد که علاوه بر جذابیت بیشتر، دارای تناسب نیز باشند و چهره حرفه ای تری برای این برنامه اندرویدی ایجاد کنند.نآن

جابجایی بین بخش های مختلف “سامان کارت” با سرعت بالا و پیچیدگی کم صورت میگیرد و استفاده از امکانات موجود در آن نیز راحت است. هرچند از این لحاظ مشکل خاصی وجود ندارد و در پیاده سازی رابط کاربری برنامه فوق، استانداردهای لازم تا حد زیادی رعایت شده اند اما در عین حال میتوانست با به کارگیری ترفندهای اصولی و هوشمندانه، باعث گردد تا عموم اقشار کاربران در کار با این اپلیکیشن مشکلی نداشته باشند.

با توجه به موارد مذکور، AppReview امتیاز 3 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

سامان کارت

کاربرد :

با استفاده از این اپلیکیشن اندرویدی میتوانید از خدمات سه اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل بهره مند شوید. بزرگترین مزیت “سامان کارت” این است که استفاده از سرویس های موجود به صورت آفلاین و از طریق کدهای USSD، امکان پذیر میباشد. بدین ترتیب سرعت انجام عملیات افزایش می یابد و در هر زمان یا مکان، قادر خواهید بود برای سیم کارت اعتباری خود شارژ تهیه نمایید. در ادامه سایر قابلیت های اپلیکیشن فوق را نام برده ایم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

امکان ساخت پروفایل و ثبت شماره تلفن ها و کارت بانک های دلخواه برای به کارگیری سریع در هنگام خرید، قابلیت مفیدی است که در بخش تنظیمات “سامان کارت” میتوانید به آن دسترسی داشته باشید. در همین قسمت امکانات دیگری از قبیل پرداخت قبوض به صورت آنلاین، لیست کدهای USSD مربوط به بانک های مختلف، سابقه خرید و تنظیمات ویجت شارژ سریع به چشم میخورد. با فعال کردن این ابزارک در صفحه اصلی تلفن همراه، امکان خریداری شارژ با مبلغ دلخواه و طی چند مرحله کوتاه میسر میگردد.

اگر سیم کارت شما ایرانسل است، در “سامان کارت” میتوانید از خدماتی همچون استعلام مانده اعتبار مکالمه و بسته اینترنتی، خرید شارژ مستقیم و شگفت انگیز با مبلغ دلخواه، فعال یا غیرفعالسازی آهنگ پیشواز، درخواست تماس از دوستان، لیست بسته های اینترنتی و فعال کردن آنها، تماس رایگان در صورت توافق مخاطب، انتقال اعتبار، فهرست طرح های تعرفه و جزیره هوشمند، پرداخت قبض دائمی، انجام تنظیمات اینترنت، شارژ وایمکس، اعلام بازگشت به شبکه پس از تماس ناموفق، شارژ اعتبار با وارد کردن کد رمز و جدول راهنمای کدهای USSD استفاده کنید.

برای سیم کارت های همراه اول علاوه بر بعضی از موارد نام برده در بند قبل، خدمات دیگری همچون سرویس چتر اضطراری، فعالسازی پیامگیر صوتی، عدم دریافت پیامک تبلیغاتی، ردیابی گوشی و طرح های هدیه تولد و شب های روشن در “سامان کارت” قابل دسترسی میباشد. سرویس های دوستان، به جای من و بسته های پیامکی نیز مختص سیم کارت های رایتل هستند که در برنامه فوق گنجانده شده اند. در هر بخش فهرستی از کدهای USSD و راهنمای استفاده از آنها نیز وجود دارد.

همانطور که ملاحظه میکنید، تعداد سرویس هایی که در “سامان کارت” میتوانید از آنها بهره ببرید، قابل توجه بوده و بدین ترتیب دستیار خوبی برای استفاده سریع از خدمات اپراتورها در اختیار خواهید داشت. امکانات جانبی اپلیکیشن فوق نیز مفید هستند و کارایی آن را افزایش داده اند هرچند هنوز جای ایده پردازی بیشتری در آن وجود دارد. انتظار میرود که در نسخه های بعدی، قابلیت های دیگری به این برنامه افزوده شوند و سازماندهی بهتری بر روی امکانات انجام گیرد تا شاهد عملکرد کامل و بدون نقص از آن باشیم.

با توجه به موارد ذکر شده، AppReview امتیاز 4 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

سامان کارت

قیمت :

دریافت این برنامه اندرویدی و استفاده از آن کاملا رایگان است و تنها باید برای خرید شارژ یا فعالسازی خدمات اپراتورها هزینه بپردازید. این موضوع در کنار قابلیت هایی که در بخش قبل ذکر شد، میتواند استقبال مخاطبان را به همراه داشته باشد و به همین دلیل امتیاز AppReview به این بخش، 5 از 5 است.

پاورقی : شما میتوانید از طریق وبسایت سامان کارت نیز برای سیم کارت اعتباری خود شارژ تهیه کنید و یا قبض بپردازید.

نگاهی بر اپلیکیشن سامان کارت

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 190 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 20:39

گوگل در هر نسخه از اندروید ویژگی های جدید و جالبی را به سیستم عامل محبوب خود می افزاید، در نسخه پیش نمایشی سوم از اندروید که در رویداد I/O گوگل به نمایش گذاشته شد، گوگل کیبورد میزبان امکانات بسیار خوبی شد و یکی از مشهودترین قابلیت ها به تم های جدیدی که برای این کیبورد ساخته شده اند، باز می گردد. در گذشته گوگل کیبورد تنها امکان انتخاب تم تیره و روشن را در اختیار کاربران خود قرار می داد، اما گوگل مصرانه از ایده سفارشی سازی تمامی جزئیات در سیستم عامل پشتیبانی می کند و یکی از بخش های مورد پشتیبانی نیز رابطی است که در آن تایپ می کنید. گوگل این کیبورد جدید را برای تمامی کاربران خود در گوگل پلی منتشر ساخته است.

blog_19846_1

این آپدیت که نسخه اپلیکیشن را به 5.1 تغییر داده، تعداد چشم گیری تم را در اختیار کاربران قرار داده است، علاوه بر این ساخت یک کیبورد کاستوم با عکس موردنظر نیز امکان پذیر است. کاربران قادر به انتخاب از بین گزینه های پیش ساخته اند و می توانند با کمک آموزش ساده ای که ارائه شده یک عکس را انتخاب کرده، آن را در یک قاب قرار داده و میزان روشنایی آن را نیز تنظیم کنند.

در زیر تصاویری از ظاهر و عملکرد این کیبورد جدید در نسخه پیش نمایشی سوم را مشاهده می کنید. در این نسخه جدید تغییرات زیر اعمال شده اند:

blog_19846_2

تم ها: امکان سفارشی سازی کیبورد با استفاده از تصاویر و رنگ های مورد علاقه.

– تایپ جسچری و پیشنهاد لغات به زبان های: آلبانیایی، عربی، باسک، بوسنیایی، انگلیسی (استرالیا)، انگلیسی (هند)، اسپرانتو، ایرلندی، جاوه، مغولی، مونته نگرو (سیریلیک، لاتین)، نپالی، پرتغالی (آفریقا)، ساندانس، تاجیک، تاتاری، زولو.

– پشتیبانی لی اوت: برمه، سوتوی جنوبی، ترکمن، اردو، ولزی، خوزا.

– افزودن ایموجی آخر به نوار پیشنهادات کیبورد.

– رفع برخی از باگ ها مانند مشکلات رمزهای عبور در Talkback و برچسب های کلیدی که جا افتاده بود.

– پیشتیبانی از اندروید N.

منبع:

http://www.droid-life.com

منبع:

http://www.droid-life.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 179 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 20:39

نوکیا از زمان روی کار آمدن خود تاکنون شرایطی گوناگونی را تجربه کرده، گاهی در صدر بوده و برخی اوقات نیز میزبان مشکلاتی شده، اما با این وجود همواره از وفاداری و اعتماد مشتریان خود بهره مند بوده است. خریداری کمپانی از سوی مایکروسافت و معامله بعدی که بین نوکیا و HMD به وقوع پیوسته است، شرایط را برای ساخت گوشی جدید از سوی این کمپانی هموار ساخته است، به طوری که به زودی شاهد یک اسمارت فون اندرویدی از نوکیا خواهیم بود، مبنی بر شایعات منتشر شده این گوشی Nokia C1 یا Nokia P1 نام خواهد گرفت.

چندین ماه است که شایعات متعددی پیرامون گوشی جدید نوکیا منتشر شده و از آنجایی که مایکروسافت دارایی های موبایل خود را به FIH Mobile Ltd و HMD Global فروخته، می توان به این شایعات اعتماد کرد. FIH Mobile Ltd زیر نظر Hon Hai / Foxconn Technology Group فعالیت می کند و HMD Global نیز یک کمپانی تازه تاسیس فنلاندی است که توسط Arto Nummela که در گذشته از جمله مقامات عالی رتبه در نوکیا بود مدیریت می شود.

در اواخر ماه می، نوکیا با انتشار مطلبی مطبوعاتی اعلام کرد که نه تنها مایل به بازگشت به عرصه موبایل است، بلکه سری جدید از گوشی ها، سیستم عامل محبوب اندروید را به اجرا در خواهند آورد.

blog_19823_1

در اوایل جولای تصاویری از یک گوشی دربرگیرنده برند نوکیا که احتمالا Nokia P1 نام داشت، به صورت آنلاین منتشر شده و سر و صدای زیادی ایجاد کرد، اما این تصاویر منتشر شده متعلق به Sharp Aquos P1 بودند، Sharp نیز متعلق به Foxconn است و به نوکیا مربوط می باشد. بسیاری از افراد معتقدند که Sharp Aquos P1 با نام Nokia P1 ری برند خواهد شد و در اواخر سال در اروپا رونمایی می شود، اما شواهد دقیق و قابل اعتمادی در حال حاضر در دسترس نمی باشد.

blog_19823_2

گوشی دیگر به نام Nokia C1 نیز منبع بسیاری از شایعات بوده و به نظر گزینه خوبی برای رقابت با Nokia P1 می باشد و باید دید که نسخه نهایی گوشی کدامیک از این دو نام را خواهد گرفت. اما در طول ماه های اخیر اطلاعات زیادی درباره این مدل شنیده نشده است.

علی رغم اعلام صریحانه نوکیا هنوز زمان زیادی تا مشاهده گوشی اندرویدی نوکیا در بازار باقی مانده است. شایعات از فعالیت های نوکیا برای ساخت این گوشی حکایت می کنند، اما جزئیات رسمی درباره قرارداد باید توسط مایکروسافت منعقد گردد و نوکیا هنوز هیچ اطلاعی از زمانی که این گوشی جدید به دست مشتریان خواهد رسید، در اختیار قرار نداده است.

گوشی اندرویدی نوکیا مقرون به صرفه است

با در نظر گرفتن ارتباط آن با Foxconn و محبوبت نوکیا در آسیا و مارکت های در حال ظهور، قیمت گوشی Nokia C1 به احتمال زیاد مقرون به صرفه بوده و کمتر از قیمت استاندارد 750 دلار برای گوشی های پرچمدار خواهد بود، اما این بیانات حدس و گمانی بیش نیست و قیمت این گوشی هنوز مشخص نمی باشد.

ویژگی های Nokia C1

در اواخر سال گذشته برخی از مشخصات گوشی جدید نوکیا را مشاهده کردیم، این مشخصات شامل دو نسخه از گوشی، یکی با اندازه 5 و دیگری با اندازه 5.5 اینچ است. گوشی کوچک تر دارای 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است، در حالی که گوشی بزرگ تر میزبان 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی خواهد بود.

blog_19823_3

علاوه بر این می توان از روی تصاویر منتشر شده فهمید که گوشی 5 اینچی دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت گوشی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است، اما مدل 5.5 اینچی آن یک دوربین 13 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

آیا شما نیز پیش از روی کار آمدن اسمارت فون ها که این روزها در همه جا محبوبیت یافته اند، از جمله طرفداران گوشی های نوکیا بوده اید، ساخت یک اسمارت فون اندرویدی از سوی نوکیا تا چه میزان شما را هیجان زده کرده، در بخش دیدگاه ها ما را از عقاید خود باخبر سازید.

منبع:

https://www.androidpit.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 183 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 6:08

اپلیکیشن های موبایل محبوبیت فراوانی بین کاربران دارند، اما کاربران تنها بخش کوچکی از 3 میلیون اپلیکیشنی که در اپ استور و گوگل پلی در دسترس قرار گرفته را دانلود کرده و باز می کنند و از این میان تنها قسمت کمی یک بخش ضروری از فعالیت های روزمره کاربران را به خود اختصاص می دهند. مطالعه ای جدید از Localytics حاکی از آن است که از بین چهار کاربر، یک نفر از آنها اپلیکیشن را تنها برای یک بار باز می کند.

blog_19812_1

نرخ نگهداری کاربران در اپلیکیشن، نسبت به سال های پیش افزایش پیدا کرده و از 34 درصد به 38 درصد رسیده است، اما این ارقام هنوز هم برای توسعه دهندگان مائوس کننده می باشند.

میزان نگهداری اپلیکیشن در اندروید و آی او اس متفاوت است، مبنی بر مطالعه صورت گرفته از سوی Localytics، اپلیکیشن های آی او اس عملکرد بهتری را نسبت به سال های گذشته به نمایش گذاشته اند و مطالعه مشابه از سوی Appboy نشان دهنده برتری ناچیزی برای اپلیکیشن های اندروید می باشد.

Localytics دریافته است که اپلیکیشن هایی با نرخ دانلود متوسط یعنی چیزی بین 15000 تا 50000 بیشترین میزان افزایش در نرخ نگهداری از سوی کاربران را نسبت به سال های گذشته به ثبت رسانده اند. دلیل این شرایط به احتمال زیاد به استراتژی هایی مانند پوش نوتیفیکیشن ها، پیام های درون اپلیکیشن و تقسیم بندی کاربران بستگی دارد.

blog_19812_2

از بین کاربرانی که پیام های درون اپلیکیشن را مشاهده می کنند، 17 درصد از آنها اپلیکیشن را تنها یک بار مورد استفاده قرار خواهند داد و 26 درصد از کاربرانی که پیام درون اپلیکیشن را ندیده اند، پس از یک بار استفاده اپلیکیشن را ترک می کنند.

Apsalar نگاهی به اپلیکیشن هایی که از لحاظ نگهداری در بدترین وضعیت قرار دارند انداخته است، مبنی بر یافته های آنها اپلیکیشن های موجود در دسته بندی سفر و بازی بیشترین نرخ پاک کردن اپلیکیشن پس از 4 هفته را دارند، این میزان  برای اپلیکیشن های سفر 31 درصد و برای بازی ها 29 درصد می باشد. محتمل ترین وضعیت این است که کاربر اپلیکیشن های سفر را تنها برای یک سفر خاص یا رزرو دانلود کرده و پس از پایان سفر اپلیکیشن را پاک می کند.

blog_19812_3

اپلیکیشن های خرده فروشی و خرید نرخ پاک کردن 28 درصد، اپلیکیشن های سرگرمی و سبک زندگی 17 درصد و اپلیکیشن های on-demand با نرخ 12 صد در انتهای فهرست جای گرفته اند. نکته کلیدی برای توسعه دهندگان دو بخش است: 1) اپلیکیشن شما تنها اپلیکیشنی نیست که با مشکل نگهداری از سوی کاربران مواجه است. 2) چنانچه یک استراتژی نگهداری کاربر را پیش از انتشار اپلیکیشن بکار گیرید، در رقابت حرفی برای گفتن خواهید داشت.

blog_19812_4

کمپانی های اپل و گوگل دریافته اند که نگهداری کاربر یک مشکل اساسی برای توسعه دهندگان آنهاست و اقداماتی را در راستای کمک به آنها اتخاذ کرده اند. گوگل در کنفرانس I/O امسال خود به معرفی اپلیکیشن های Instant پرداخت، اما تنها زمان نشان می دهد که آیا این استراتژی ها به راستی در طولانی مدت به توسعه دهندگان یاری خواهد رساند یا خیر.

منبع:

http://www.developer-tech.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .
.

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 316 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 15:36

محبوبیت یافتن در دنیای موبایل در گروی عوامل متعددی است و رقابت سختی بین توسعه دهندگان اپلیکیشن ها و بات های مختلف برقرار است، در حال حاضر دنیای موبایل تحت سلطه Pokémon Go و Snapchat قرار گرفته و برنده میدان کمپانی های هستند که ارائه دهنده کیت های توسعه نرم افزار یا همان SDK باشند، در حقیقت SDKها قابلیت های عملکردی سریع و آسانی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند. اما کدامیک از کمپانی ها در این رده بندی جلودارند؟ فیسبوک، توییتر و گوگل.

blog_19788_1

کمپانی MightySignal اخیرا مطلبی درباره برندگان دنیای SDK منتشر کرده که برای عموم در دسترس می باشد. فیسبوک صاحب پنج SDK در فهرست بیست SDK برتر است که از این میان چهار مورد در فهرست ده SDK برتر قرار دارند، در حالی که توییتر و گوگل هرکدام دارای سه SDK هستند. SDKهای فیسبوک عموما بر روی عملکردهای هویت و اشتراک گذاری معطوف شده اند و SDK های توییتر به مجموعه Suite از ابزارهای توسعه موبایل تعلق دارند، کمپانی گوگل نیز حول محور تجزیه و تحلیل اپلیکیشن ها و تبلیغات موبایل متمرکز شده است.

blog_19788_2

به بیان Jason Lew مدیر بخش تکنولوژی MightySignal، توسعه دهندگان اطلاعی دقیقی از دنیای SDKهای شخص ثالث ندارند، اما با استفاده از محصول جدید ما آنها به راحتی می توانند بفهمند که کدام SDK در لیست اپلیکیشن های برتر و نام آشنا مورد استفاده قرار گرفته اند، با این امکان آنها می توانند تصمیمات آگاهانه تری را درباره SDK که برای اپلیکیشن های خود مورد استفاده قرار می دهند، اتخاذ نمایند.

MightySignal این SDKها را در دسته بندی هایی مانند پرداخت، تجزیه و تحلیل، موقعیت و دیپ لینکینگ قرار داده است و بدین ترتیب می توانید درک بهتری از SDKهای جلودار در هر بخش پیدا کنید.

blog_19788_3

جلوداران بخش پرداخت شامل Square ،Paypal ،BrainTree ،Venmo و Stripe می باشند و Visa نیز در لیست برترین ها جای گرفته است. در بخش کسب درآمد AdMob و Mobile Ads گوگل دو مقام از سه جایگاه برتر را از آن خود کرده اند، در حالی که توییتر و فیسبوک در مقام های دوم و سوم جای گرفته اند. شبکه های تبلیغاتی عمده مانند AdColony ،Applovin ،Vungle و Chartboost در فهرست جای دارند.

در زمینه اجتماعی هفت مورد از هشت SDK برتر از فیسبوک و توییتر بوده اند، اما رقابت کمتری در زمینه SDKهایی که به شما امکان افزودن و مدیریت SDK به صورت داخلی و بدون تغییر کد در اپلیکیشن را می دهند حاکم است، در این زمینه پنج SDK به رقابت پرداختند و Google Tag Manager ،Segment و mParticle جلودار این دسته بندی بوده و در سهم بیشتری از مارکت را به خود اختصاص داده اند و رقبایی مانند Ensighten و Tealium در مقام های بعدی قرار گرفته اند.

این رتبه بندی ها نه تنها برای توسعه دهندگان اپلیکیشن، بلکه برای سازندگان SDKها نیز ارزشمند است. به بیان Lew پیام های متعددی از سوی توسعه دهندگان دریافت شده است، برخی از آنها خبر از کشف SDKهایی می دهند که در گذشته از وجود آنها اطلاعی نداشتند، در حالی که برخی دیگر آنها دریافته اند که SDK آنها در اپلیکیشن های عمده و محبوب مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی از بازدیدکنندگان نیز بیان کرد که آنها با استفاده از محصول MightySignal فهمیده اند که SDK آنها در بازی Pokemon Go که اخیرا سر و صدای زیادی ایجاد کرده، استفاده شده است.

در حال حاضر این فهرست تنها برای اپ استور آی او اس در دسترس می باشد و MightySignal در حال کار بر روی انواع محصولات اندروید است و به احتمال زیاد این فهرست به زودی برای گوگل پلی نیز منتشر خواهد شد.

منبع:

http://venturebeat.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .
.

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 346 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 20:34

بشر به ذائقه خود بسیار اهمیت میدهد و به همین دلیل علاوه بر عادت غذایی که ریشه تاریخی در یک منطقه خاص از دنیا دارد، خوراکی های متنوع دیگری نیز در این میان پدید آمده اند. افراد بسیاری هستند که تمایل به پخت این خوراکی ها داشته و برای چشیدن طعم و مزه آنها کنجکاو میباشند اما باید طرز تهیه غذاهای جدید را فرابگیرند. خوشبختانه این روزها منابع زیادی برای آموزش آشپزی یافت میشود و از این بابت جای نگرانی نیست!

در ادامه اپلیکیشن “سرآشپز من” را با همین موضوع به شما معرفی میکنیم. در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی با ما همراه باشید.

سرآشپز من

رابط کاربری :

محیط جذاب و کاربرپسند اولین نکته مثبت در برنامه فوق به شمار می آید که به دلیل وجود نقاط قوتی همچون رنگبندی زنده و هماهنگ، آیکن های یکدست و گویا، فونت مناسب و چیدمان مرتب اجزای صفحه، در “سرآشپز من” به وجود آمده است. باید گفت که قالب گرافیکی این اپلیکیشن اندرویدی از یکپارچگی خوبی بهره میبرد و هرچند نقص خاصی در آن وجود ندارد اما میتوانست با دقت نظر و حسن سلیقه بیشتر، جذابیتی دوچندان داشته باشد.

استفاده راحت از امکانات موجود و جابجایی سریع و بدون پیچیدگی بین بخش های مختلف، از دیگر ویژگی های مثبت در “سرآشپز من” هستند. رعایت استانداردهای لازم در پیاده سازی رابط کاربری و به کارگیری تکنیک های اصولی در آن، باعث پیدایش خصوصیات مذکور در اپلیکیشن فوق گردیده اند هرچند انتظار میرفت که از این لحاظ هوشمندانه تر عمل شود و کمبودهایی از جمله منوی دسته بندی موضوعی در آن برطرف گردد.

با توجه به نکات اشاره شده، AppReview امتیاز 4.5 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

سرآشپز من

کاربرد :

وظیفه اصلی این برنامه اندرویدی، آموزش پخت انواع غذا و خوراکی به شما میباشد که در 24 دسته بندی مجزا گنجانده شده اند. تعداد خوراکی هایی که میتوانید طرز تهیه آنها را در “سرآشپز من” فرابگیرید، قابل توجه بوده و بد نیست بدانید که محتوای آن به تدریج غنی تر میگردد. دلیل نیاز به اینترنت برای استفاده از برنامه فوق، در واقع همین موضوع است هرچند سایر امکانات جانبی که در ادامه نام برده ایم نیز برای عملکرد حود نیاز به اینترنت دارند.

دسته بندی خوراکی ها در صفحه اصلی “سرآشپز من” قرار گرفته است که با لمس هر کدام، فهرست مربوط به آن باز میشود. این لیست شامل نام غذا، تصویر نمونه و مدت زمان پخت میگردد که تعداد لایک های کاربران را نیز باید به آن اضافه کنیم. همانطور که گفتیم، آموزش طرز تهیه خوراکی ها در اپلیکیشن فوق زیاد میباشد که میتوانید با استفاده از ابزار جستجوی هوشمند، موارد دلخواه خود را با سرعت بیشتری بیابید. این ابزار بر اساس نام غذا، دستور تهیه، مواد لازم، مدت زمان پخت ودرجه سختی عمل میکند و نتایج را به شما نشان میدهد.

پس از انتخاب خوراکی موردنظر که قصد تهیه آن را دارید، کافی است بر روی آن اشاره نمایید تا صفحه مربوط به آموزش نحوه پخت غذا باز شود. در این صفحه اطلاعاتی همچون درجه سختی، مدت زمان آماده شدن و تعداد نفراتی که میتوانند خوراکی مذکور را با توجه به مقدار مواد لازم مصرف کنند، به چشم میخورد. در انتها نیز تصاویری از مراحل تهیه غذا وجود دارد که مشاهده آنها بدون تردید، در امر یادگیری کمک بیشتری به شما خواهد کرد. اشتراک گذاری متن و افزودن به علاقه مندی ها از دیگر قابلیت های قابل ذکر در برنامه فوق هستند که از طریق منوی کناری میتوانید به موارد پسند شده، دسترسی داشته باشید.

امکانات موجود در “سرآشپز من” به اندازه ای هستند که کارایی آن را تضمین کنند اما انتظار میرفت که ایده پردازی های بیشتری در اپلیکیشن فوق انجام پذیرد. برای مثال بهتر بود که امکان بروزرسانی محتوا به صورت دستی وجود داشته باشد و یا حتی بخش های محتوایی دیگری با موضوع آشپزی در برنامه گنجانده شود. امیدواریم در آینده شاهد توسعه هر چه بیشتر این اپلیکیشن و افزایش کارایی آن باشیم.

از نظر AppReview، امتیاز این بخش 4.5 از 5 است.

سرآشپز من

قیمت :

این اپلیکیشن اندرویدی کاملا رایگان بوده و برای استفاده از آن، نیاز به صرف هیچگونه هزینه ای نیست. این موضوع در کنار سایر نکات مثبتی که برای “سرآشپز من” ذکر شد، بدون تردید باعث استقبال و رضایت خاطر مخاطبان از آن میگردد. از این رو AppReview امتیاز 5 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .
.

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 197 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 20:34

مقدمه

عبارات منظم راهی برای مشخص کردن الگوهای رشته ای می باشند، به یقین با توابع جستجو و جایگزینی در ویرایشگر متن و یا IDE مورد علاقه خود آشنایی دارید. شما قادر به جستجوی کلمات و عبارات مشخص و خاص می باشید و گزینه های دیگری مانند حساسیت نسبت به بزرگ و کوچکی حروف را نیز می توانید فعال کنید، بنابراین جستجو برای کلمه color نتایج Color ،COLOR و CoLoR را نیز بر می گرداند. اما چنانچه به دنبال هجی های مختلف کلمه و در این مورد color و colour باشید، باید دو جستجوی مجزا را به انجام رسانید؟

شاید این مثال بسیار ساده بنماید، اما شرایطی را در نظر بگیرید که به دنبال هجی های مختلف نام انگلیسی Katherine می گردید و یا به طور عمومی تر مایل اید تا در یک داکیومنت تمامی رشته هایی را که مشابه اعداد هگزادسیمال، تاریخ ها، شماره تلفن ها، آدرس های ایمیل، شماره کارت های اعتباری و غیره هستند پیدا کنید.

طرح کلی

در این مطلب آموزشی مفاهیم اصلی که برای درک این مبحث مورد نیاز است شرح داده خواهد شد، بدین ترتیب شما در قالب چند مفهوم اصلی، قادر به درک 70 درصد از عملکردهای موردنیاز خود خواهید بود. 30 درصد باقی مانده نیز امکانات پیشرفته ای هستند که در آینده فرا خواهید گرفت و اگر مایل به کسب مهارت کامل در زمینه عبارات منظم هستید، بدان نیاز خواهید داشت.

سینتکس های بسیار زیاد و متعددی در ارتباط با عبارات منظم وجود دارند، اما بیشتر آنها در این مطلب گنجانده شده اند و به شما امکان حداکثر استفاده از ایده های اصلی را می دهند. آموزش این بخش ها به صورت گام به گام انجام می شود، بنابراین لزومی برای به خاطر سپردن اطلاعات زیادی وجود ندارد.

پیش از پرداختن به پیاده سازی سوئیفت، مقدمات را با استفاده از یک ابزار آنلاین بسیار کاربردی و خوب که به شما در طراحی و اعتبارسنجی عبارات منظم با کمترین تلاش یاری می رسانند، شرح خواهیم داد. زمانی که شما با ایده های اصلی آشنایی کامل پیدا کردید، تنها کار لازم درک Swift API و پیاده سازی این عبارات منظم در آن می باشد.

به یاد داشته باشید که عبارات منظم بهترین ابزار برای پردازش رشته ها می باشند و در عمل لازم است تا به دقت مواردی را که عبارات منظم در آنها عملکرد خوبی را به نمایش خواهند گذاشت شناسایی کنید. در برخی از شرایط نیز می توان بخشی از کار را با استفاده از عبارات منظم به انجام رسانده و مابقی را به منطق الگوریتمی واگذار کرد.

مفاهیم اصلی

عبارات منظم ریشه در نظریه محاسبات دارد و از جمله موضوعاتی است که توسط دانش کامپیوتری مورد مطالعه قرار گرفته، در حقیقت عبارت منظم در نقش ورودی برای یک کلاس خاص از ماشین های محاسباتی انتزاعی که “اتوماتیک محدود” نام دارند ظاهر می شوند.

با این تصور که با منطق بازگشتی آشنایی دارید، به نحوه تعریف توابع بازگشتی می پردازیم. این قیبل از توابع یک نسخه ساده تر از خود هستند که با ردیابی تعریف بازگشت آنها باید به یک مورد پایه برسید که صریحا تعریف شده است. وقتی که از رشته ها سخن به میان باشد صریحا یک مجموعه کاراکتر را در ذهن داریم برای مثال اسکی، یونیکد و غیره.

قوانین

هر کاراکتر در مجموعه به عنوان یک عبارات منظم تلقی می شود که با یک رشته مطابقت دارد. بنابراین a به عنوان یک عبارت منظم با “a” مطابقت داشته  و b نیز با رشته “b” هم خوانی دارد و یا عبارت منظم خالی یا همان Ɛ نیز با رشته “” مطابقت دارد. این نمونه ها را می توان به عنوان موارد پایه برای توابع بازگشتی به شمار آورد.

قوانین زیر به ما در جهت ساخت عبارات منظم از عبارات کنونی یاری می رسانند.

1. الحاق دو عبارت منظم یک عبارت منظم جدید است که با الحاق هر دو رشته ای که با عبارت های منظم اصلی مطابقت دارند، هم خوانی دارد.

2. تناوب دو عبارت منظم یک عبارت منظم جدید است که با یکی از عبارات منظم اصلی مطابقت دارد.

3. * یک عبارت منظم با صفر و یا تعداد بیشتری از عبارت منظم اصلی مطابقت دارد.

برای درک بهتر این مفاهیم آنها را به صورت مثال بیان می کنیم.

مثال 1

از مثال اول فهمیدیم که عبارات منظم a و b با رشته های “a” و “b” مطابقت دارند، در نتیجه ab یک عبارت منظم است که با رشته “ab” مطابقت دارد. از آنجایی که ab و c هر دو عبارت منظم هستند، abc یک عبارت منظم است که با “abc” مطابقت دارد. با همین منطق قادر به ساخت عبارات منظم طولانی دلخواه خود هستیم که با رشته ای با کاراکترهای یکسان مطابقت خواهد داشت.

مثال 2

مبنی بر قانون دوم o و a دو عبارت منظم هستند و o | a با رشته های “o” یا “a” مطابقت دارد. خط عمودی در این عبارت منظم نشان دهنده تناوب است. c و t دو عبارت منظم هستند و در صورت ترکیب با قانون اول می توانیم  عبارت  c ( o | a ) t را بسازیم که یک عبارت منظم جدید بوده و از پرانتزها برای گروه بندی استفاده شده است.

اما این عبارت منظم با چه رشته های مطابقت دارد؟ c و t که در اول و آخر عبارت ظاهر شده اند تنها با حروف خود مطابقت دارند، بدین معنا که عبارت منظم c ( o | a ) t با رشته ای هم خوانی خواهد داشت که با حرف c شروع شده، شامل یکی از حروف a یا o باشد و پس از آن نیز حرف t در رشته ظاهر شود، مثلا رشته cat و یا cot. توحه کنید که رشته coat در اینجا پذیرفته نیست و رشته باید تنها یکی از حروف o یا a را بر بر گرفته باشد، نه هر دو را.

مثال 3

از قانون سوم پیداست که عبارت منظم *a با صفر و یا تعداد بیشتری از “a” مطابقت دارد، یعنی یک رشته خالی و یا رشته های “a”، “aa”، “aaa” و غیره. اما عبارت ho*t به چه معناست؟ این عبارت با رشته های ht که حرف o  ندارد، رشته “hot”، “hoot”، “hoot” و غیره مطابقت دارد. اما عبارت( b ( o | a چطور؟ این عبارت با رشته هایی که با حرف b شروع شوند و دارای هر تعداد از حروف o یا a هستند مطابقت دارند، برای نمونه رشته های “b”، “boa”، “baa”، “bao”، “baooaoaoaoo” و غیره تنها چند مورد از رشته هایی هستند که می توان با این عبارت منظم مطابقت داد. قابل توجه است که پرانتزها برای گروه بندی کردن بخشی از عبارت منظم که * برای آنها استفاده شده، بکار برده می شود.

مثال 4

اگر بخواهید عبارت منظمی را بسازید که صدای بع بع گوسفند را تشخیص دهد که در حقیقت تکرار صدای اصلی “baa” است چه کار می کنید؟

اگر جواب شما *(baa) باشد درست فکر کرده اید، اما این عبارت منظم شامل رشته خالی نیز می شود که مورد نظر ما نیست. برای این کار لازم است تا baa را به ابتدای عبارت منظم اضافه کنید، یعنی *(baa(baa. به طور مشابه برای صدای گاو عبارت *(moo(moo مورد استفاده قرار می گیرد و عبارت *(baa (baa) * | moo (moo برای تشخیص صدای یکی از این دو حیوان مورد استفاده قرار می گیرد. چنانچه تا به اینجای کار را کاملا درک کرده اید، ادامه کار نیز برای شما آسان خواهد بود و در مطالب آینده به جزئیات عبارات منظم پرداخته می شود.

منبع:

http://code.tutsplus.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .
.

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 326 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 18:41

سیستم های نرم افزاری از حملات مال ویر و مشکلات عمومی مصون نیستند و اندروید نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد، اما گوگل که سازنده سیستم عامل اندروید است همواره تلاش می کند تا امنیت سیستم عامل خود را ارتقا بخشد، به طوری که نسخه Nougat اندروید در راستای برطرف کردن یکی از شناخته شده ترین نوع مال ویرها یاری خواهد رساند. Ransomware نوعی مال ویر است که امکان ریست کردن پسورد برای گوشی های صدمه دیده را ممکن ساخته و هکرها را قادر به دریافت تمامی اطلاعات مربوطه می گرداند. این مشکل در بین گوشی های موبایل چندان رایج نیست، اما هر از چندگاهی این نوع از مال ویرها ظاهر شده و عملیات مخرب خود را بر روی گوشی ها به انجام می رسانند.

Symantec کمپانی سازنده Norton Security and Antivirus یافته های خود را منتشر ساخته که گواه از آن دارد که اندروید Nougat گوشی اندروید را در مقابل ransomware محافظت می نماید. در نسخه های قبلی اندروید دسترسی به گوشی و ریست کردن پسورد برای هکرها امکان پذیر بود و آنها به راحتی می توانستند اطلاعات موجود در گوشی شما را سرقت کنند. از طرفی کاربران قادر به دسترسی به گوشی خود نبودند و این امر به دلیل ریست شدن پسورد به وقوع پیوسته بود و بدین ترتیب گوشی در معرض سرقت اطلاعات شخصی و مهم کاربر قرار می گرفت.

اندروید Nougat از طریق اعمال تغییر در کدهای resetPassword API به مبارزه علیه ransomware می پردازد. پیش از این، API مذکور نه تنها برای ست کردن پسورد کاربر، بلکه برای تغییر آن نیز مورد استفاده قرار می گرفت. اما با آپدیت جدید این API تنها برای ست کردن پسورد مورد استفاده قرار می گیرد، بدین ترتیب از این بابت که مال ویر قادر به ریست کردن پسورد قفل صفحه نیست، اطمینان حاصل می شود و این تغییر اجباری بوده و راهی برای سازگار کردن آن وجود ندارد.

Symantec پیشنهاد می دهد که به منظور حفظ امنیت گوشی خود در مقابل هکرها اقدامات زیر را صورت دهید:

– نرم افزار خود را به روز نگه دارید.

– از وب سایت های ناآشنا اپلیکیشن دانلود نکنید و اپلیکیشن های موردنظر خود را تنها از منابع قابل اعتماد دریافت نمایید.

– به مجوزهای دسترسی که توسط اپلیکیشن ها درخواست می شود توجه ویژه ای کنید.

– یک اپلیکیشن امنیتی مناسب مانند Norton را بر روی گوشی خود نصب کرده تا از گوشی و اطلاعات آن محافظت کند.

– به طور مستمر از اطلاعات مهم خود بکاپ تهیه کنید.

نسخه Nougat اندروید چند ماه آینده به طور رسمی منتشر می شود و تنها آن زمان، ترفندهای امنیتی که در این نخسه از اندروید جای گرفته اند مشخص خواهد شد.

منبع:

http://phandroid.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .
.

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 229 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 15:12

افرادی که در زمینه ساخت بازی مشغول به فعالیت هستند با یونیتی آشنایی دارند، Unity Technologies بزرگ ترین پلتفرم جهانی برای ساخت بازی های دوبعدی، سه بعدی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می باشد. روز گذشته یونیتی خیر از یک سرمایه گذاری عظیم به مبلغ 181 میلیون دلار داد که به رهبری DFJ Growth صورت گرفته و شامل China Investment Corporation ،FreeS Fund ،Thrive Capital و Max Levchin می باشد، این سرمایه گذاران به سرمایه گذاران کنونی یونیتی شامل Sequoia Capital و WestSummit Capital ملحق شده اند و Barry Schuler از DFJ نیز به جمع مدیران یونیتی خواهد پیوست.

یونیتی به بازی سازهای مستقل و استودیوهای بازی سازی پیشرفته امکان ساخت بازی و کسب درآمد از طریق سرویس های تبلیغاتی و تجزیه و تحلیل را می دهد و انقلابی را در صنعت بازی سازی ایجاد کرده است.

در حال حاضر یونیتی آمادگی لازم جهت سرعت بخشیدن به پیشرفت AR/VR با موتور بازی سازی “یک بار بنویس/چند بار منتشر کن” را داراست و بدین ترتیب استودیوها به آسانی قادر به پشتیبانی از تمامی پلتفرم های سخت افزاری می باشند.

Unity Technologies از حدود 10 سال پیش تاکنون به توسعه دهندگان کمک می کند تا تصورات خود را به واقعیت تبدیل کنند و در حال حاضر شامل 1000 کارمند به صورت جهانی می باشد.

توسعه دهندگان یونیتی قادر به برون ریزی بازی های خود برای بیش از 25 پلتفرم متفاوت از نوع دوبعدی، سه بعدی، VR و AR هستند. 31 درصد از بازی های پرفروش موبایل شامل بازی های مستقل مانند Perchang ،Sky Force Reloaded و INKS و نیز بازی Pokemon Go که اخیرا سر و صدایی زیادی کرده، توسط یونیتی ساخته شده اند. علاوه بر این یونیتی در کامپیوترهای رومیزی، کنسول و زمینه های AR و VR نیز نقش اساسی دارد و 90 درصد از محتوای Gear VR از طریق یونیتی ساخته شده و عناوین سرشناس در کامپیوترهای رومیزی، Oculus Rift ،HTC Vive و سایرین، شامل THE VOID’s Ghostbusters: Dimension و بازی واقعیت مجازی Ubisoft به نام Eagle Flight و بازی کامپیوتری Inside از Playdead نیز از قابلیت های یونیتی بهره برده اند.

به بیان مدیرعامل یونیتی John Riccitiello، ما به هر نحوی تمرکز خود در جهت کمک به توسعه دهندگان ادامه می دهیم و این کار از طریق تمرکز بر روی سه اصل اساسی یعنی در اختیار قرار دادن یک پلتفرم توسعه، رفع مشکلات دشوار و تسهیل موفقیت توسعه دهندگان صورت می پذیرد.

منبع:

https://unity3d.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .
.

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 215 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 22:58

آیا ویدیو بخشی از استراتژی بازاریابی شما را به خود اختصاص داده؟ اگر پاسخ این سوال منفی است، باید هرچه سریع تر اقدام به این کار نمایید. چندین سال پیش ویدیو مارکتینگ موجودیت مستقلی بود و اگر مایل به کشف شدن توسط مخاطبین منتخب خود بودید، باید یک ویدیو داشتید. اما در حال حاضر ویدیو اهمیت خاصی در همه جا یافته و در این مطلب به دلایلی که اهمیت ویدیو مارکتینگ را مشخص می کنند پرداخته می شود.

یوتیوب: دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان

گوگل در حال حاضر و به احتمال قوی در آینده نیز در جایگاه نخست موتورهای جستجو قرار دارد. اما یوتیوب هم دارای بیش از یک میلیارد کاربر است که میلیون ها ویدیو را تماشا می کنند. راه دستیابی به کاربران ساخت ویدیویی است که آنها در جستجوی یوتیوب یا جستجوی عمومی گوگل پیدا می کنند و این شرایط به موضوع ویدیو و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو وابسته است.

یوتیوب گزینه های تبلیغاتی متعددی را نیز در اختیار کاربران خود قرار می دهد و می توان از آنها برای بدست آوردن گستره وسیعی از مخاطبین استفاده کرد. این امکانات شامل بنرها، آگهی های تبلیغاتی پیش از پخش ویدیو، تبلیغات مابین پخش یک ویدیوی طولانی، ویدیوهای اسپانسر در سایدبار و انواع دیگری از تبلیغات که برای جلب توجه مخاطبین ساخته شده اند می باشد.

سازندگان یوتیوب فراتر از ارزش های سرگرمی ویدیوها رفته و محتوای “How to” از کمک به گلف کاران تا خرید یک خودروی دست دوم و مطالب آموزشی مارکتینگ آنلاین برای مبتدیان را در خود جای داده است و با این اوصاف یوتیوب به یک مرکز آموزشی رایگان برای مشتریان و سازندگان “خودتان یاد بگیرید” تبدیل شده است.

یکی از بهترین ویژگی ها این است که می توانید هر ویدیویی را که برای یوتیوب می سازید، در سایر وب سایت های میزبانی ویدیو مانند Vimeo ،DailyMotion و غیره قرار دهید. علاوه بر این شبکه های اجتماعی مانند لیندکین به شما امکان لینک دهی به ویدیوهای یوتیوب در صفحات کمپانی و استفاده از آنها به عنوان نمونه رسانه برای پروفایل های حرفه ای را امکان پذیر کرده و فرصت بیشتری را برای به اشتراک گذاری ویدیو با کسب و کار در اختیار شما قرار می دهند.

ویدیوها در فیسبوک مخاطبین گسترده ای دارند

آیا مایل به دستیابی به مخاطبین بیشتری در فیسبوک هستید؟ از ویدیوها استفاده کنید. مبنی بر مطالعات صورت گرفته از سوی SocialBakers، ویدیو نسبت به سایر انواع مطالب کاربران بیشتری را به صورت ارگانیک جذب می کند، از طرفی فیسبوک رقابتی را با یوتیوب در زمینه بازدید ویدیوها آغاز کرده و مدعی شده که به 8 میلیارد بازدید ویدیو در روز دست یافته است.

اگر مایل باشید تا مردم با کسب و کار شما تعامل داشته باشند، باید ویدیوهای زنده را مورد استفاده قرار دهید. فیسبوک اخیرا دریافته زمان صرف شده برای ویدیوهایی زنده در مقایسه با ویدیوهایی که از قبل بارگذاری شده اند، سه برابر بیشتر می باشد و این محبوبیت به سبب این است که بازدیدکنندگان می توانند با شخصی که پشت دوربین است تعامل داشته، عکس العمل هایی را ارسال کنند و یا سوالاتی را بپرسند.

اما اگر هنوز مایل به ورود به عرصه ویدیوهای زنده نیستید می توانید ویدیوهای معمولی خود را در صفحه فیسبوک آپلود کنید. شایان ذکر است که شما می توانید یک ویدیو را به عنوان ویدیوی شاخص که در بالای باکس “About” در سایدبار سمت چپ صفحه قرار می گیرد، انتخاب کنید. این گزینه مانند یک تبلیغ یا معرفی برای بازدیدکنندگان جدید صفحه فیسبوک شما می باشد.

در آینده ای نزدیک محدودیت 140 تایی توییتر فایل های ضمیمه را در بر نخواهد گرفت

آیا مایل به اشتراک گذاری بیشتر در توییتر هستید؟ اگر این چنین است اشتراک گذاری ویدیو را آغاز نمایید. توییتر قصد دارد تا یک تغییر جدید را در پلتفرم خود اعمال کند که به کاربران امکان افزودن رسانه به توییت ها، بدون شمارش محدودیت 140 کاراکتری را می دهد. بدین معنا که می توانید به یک ویدیو لینک داده و 140 کارکتر را نیز برای توضیح آن برای دنبال کنندگان و افزودن هشتگ استفاده کنید. این قابلیت بنا به چندین دلیل مزایایی را به دنبال دارد، اولا این ویدیو در فید اخبار ظاهر می شود و دکمه پلی بر روی ویدیو از کاربران تقاضا می کند که بر روی آن کلیک کنند.

ثانیا ویدیو به کتابخانه رسانه های شما نیز افزوده شده و در سایدبار سمت چپ از پروفایل توییتر شما ظاهر خواهد شد. به این ترتیب برخلاف توییت های معمولی که در تایم لاین پروفایل گم می شوند، بازدیدکنندگان پروفایل شما 6 رسانه ای را که اخیرا آپلود کرده اید، مشاهده خواهند کرد. از این رو تصاویر بندانگشتی می تواند توجه کاربران را جلب کرده و آنها را مایل به کلیک بر روی آن نماید.

چت های گروهی زنده محبوبیت بیشتری می یابند

هنگ اوت گوگل به محبوبیت یافتن چت های ویدیویی گروهی و برادکستینگ عمومی میز گردها و جلسات پرسش و پاسخ کمک شایانی کرد. پس از آن Blab.im وارد میدان شد که سادگی بیشتری را برای افرادی که مایل به گرد هم آوردن چهار نفر در یک زمان بودند، ارائه داد. هم اکنون Huzza روی کار آمده که یک پلتفرم برادکستینگ گروهی و مشابه Blab بوده و دارای امکانات بیشتری به ازای پرداخت مبلغی می باشد.

نکته اینجاست که اگر مایلید تا در کانون توجه قرار گیرید و از این محبوبیت شخصی برای کسب و کار به کار خود نیز استفاده کنید، باید به یکی از نمایش های زنده دعوت شده و یا میزبانی آن در یکی از پلتفرم های جدید را عهده دار شوید. هنگ اوت گوگل پلتفرم قدیمی تری است، اما از مزیت رایگان بودن برخوردار می باشد و قابلیت میزبانی 10 نفر را دارد، از طرفی دربرگیرنده امکاناتی مانند اشتراک صفحه نمایش می باشد، در حالی که سایر پلتفرم های جدید هنوز به پای هنگ اوت گوگل نرسیده اند.

کسب و کار شما باید در صنعت ویدیو و تصاویر حضور داشته باشد

راه های متعددی برای ورود کسب و کار به دنیای ویدیو وجود دارد، کلید موفقیت یافتن راهی است که بهترین گزینه برای کسب و کار شما باشد. بدون توجه به نوع ویدیویی که می سازید، باید آن را بر روی بیشترین تعداد پلتفرم ممکن به اشتراک بگذارید، بدین ترتیب قادر به دستیابی به بیشترین تعداد افراد ممکن از طریق ویدیو مارکتینگ می گردید.

منبع:

https://www.entrepreneur.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .
.

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 235 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 14:33

به طور معمول نسخه های اولیه بازی های موبایل در اوایل رونمایی فروش چندانی را از آن خود نمی کنند، اما سال 2016 از این نظر کمی متفاوت بود و دو بازی فروش چشمگیری را تنها پس از مدت زمان اندکی بعد از انتشار از آن خود کردند و بازی دوم به راحتی توانست بازی قبلی را تحت الشعاع قرار داده و از آن سبقت بگیرد.

Pokémon Go سریع ترین بازی موبایل است که توانسته در مدت بسیاری کوتاهی در صدر جداول درآمدی اندروید و آی او اس قرار بگیرد. تنها یک روز برای قرار گرفتن در صدر بازی های پرفروش آی او اس و چهار روز نیز برای کسب این موقعیت در پلی استور لازم بود. بازی رقابتی و استراتژیک Clash Royale که توسط استودیوی بازی سازی سوپرسل ساخته شده، دو روز طول کشید که در اپ استور در موقعیت نخست جای گیرد، در حالی که هفت روز نیز به طول انجامید تا پلی استور را تسخیر کند. سوپرسل این اپلیکیشن را برای گستره وسیعی از افراد منتشر کرد و میلیون ها طرفدار بازی کلش اف کلنز که مدت زمان طولانی در جایگاه اول قرار داشت، در موفقیت کلش رویال نیز سهیم بودند، اما آنطور که پیداست بازی ساخته شده توسط Nintendo مخاطبین بیشتری را جذب خود نموده است.

blog_19737_1

به بیان Fabien Pierre-Nicolas مدیر انجمن App Annie، با این وجود که بازی Pokémon Go تنها در سه کشور به طور رسمی مننتشر شده، اما توانسته است درآمد خالص یک میلیون دلار را برای Niantic Labs تولید کند. به بیان او درآمد یک میلیارد دلار در سال، مسائل و مشکلات سروری کمتر، حضور جهانی و امکانات اجتماعی و بازیکن در مقابل بازیکن برای این بازی پیش بینی می شود.

چنانچه بازی Pokémon Go قادر به تولید یک میلیارد دلار به طور سالیانه گردد، جایگاه خود در بین 5 اپلیکیشن برتر در اپ استورهای آمریکایی و ژاپنی را حفظ خواهد کرد و به منظور دستیابی به چنین موقعیتی لازم است تعامل بیشتری با بازیکنان برقرار شده و آنها در بازی پول خرج کنند. دستیابی به این شرایط چندان آسان نیست و بازی باید برای حفظ بازیکنان و جایگاه خود تلاش زیادی نمایند.

به بیان Peter Warman موسس و تحلیلگر Newzoo به GamesBeat، برند Pokémon که یکی از بزرگ ترین فرانچایزهای بازی و سرگرمی در جهان است، بدون در نظر گرفتن مفهوم بازی ده ها میلیون دانلود را تضمین می کند.

میزان درآمد این بازی در اول راه خود Warman را شگفت زده کرده و به تصور او این شرایط دائمی نیست. به گفته او آنچه برای Pokémon Go غافلگیرکننده بوده، چندین میلیون دلاری است که در طول روزهای اولیه پس از انتشار تولید نموده است. شرایط حاکم خبر خوبی برای Nintendo می باشد، چرا که اخیرا شاهد 10 میلیارد دلار افزایش در سهام بازار آن بوده ایم، اما موضوع نگران کننده دوام این بازی می باشد، چرا که ممکن است با گذشت زمان تازگی این مفهوم کمرنگ تر شده و یا رقبا آن را تقلید کنند، اما از طرفی با توجه به محبویبت گسترده ای که این بازی پیدا کرده و همه جا سخن از آن در میان است، این شرایط کمی بعید به نظر می رسد.

منبع:

http://venturebeat.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .
.

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 212 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 5:08

دنیای مجازی و شبکه جهانی اینترنت، سرشار از مطالب مختلف در زمینه های گوناگون میباشد بطوری که هر فرد میتواند با جستجو در این منبع بزرگ به اطلاعات مورد علاقه خود دست یابد. هرچند موتورهای جستجوگر در یافتن مطالب مورد نیاز کاربران نقش مهمی ایفا میکنند اما روش های دیگری نیز برای دسترسی سریع تر به موضوعات دلخواه وجود دارد که در قالب اپلیکیشن های موبایل ارائه میشوند و به صورت هوشمند شما را به علاقه مندی هایتان میرسانند!

در ادامه برنامه “پونیلا” را به عنوان یکی از راه های سریع برای دسترسی به مطالب دلخواه در فضای مجازی معرفی میکنیم. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی بپردازیم.

پونیلا

رابط کاربری :

طراحی محیط اپلیکیشن فوق با رعایت اصل سادگی انجام پذیرفته تا کارایی لازم را به همراه داشته باشد. البته این موضوع از جذابیت های ظاهری “پونیلا” کم نکرده و میتوانیم برای آن به نقاط قوتی همچون رنگبندی زنده و هماهنگ، آیکن های یکدست و گویا، فونت مناسب و چیدمان مرتب اجزای صفحه اشاره کنیم. باید گفت که چهره این برنامه اندرویدی کاربرپسند و کم نقص است هرچند انتظار میرفت در خلق آن، دقت نظر و حسن سلیقه بیشتری صرف گردد تا از هر لحاظ حرفه ای به نظر برسد.

در پیاده سازی رابط کاربری “پونیلا”، استانداردهای لازم تا حد زیادی رعایت شده اند و از تکنیک های اصولی مانند دکمه های بازگشت یا پنجره های شناور به خوبی استفاده شده است. به همین دلیل جابجایی بین بخش های مختلف برنامه فوق، با سرعت بالا و حداقل پیچیدگی انجام میپذیرد و به کارگیری امکانات موجود، هیچگونه دشواری برای کاربران نخواهد داشت که این موضوع امتیاز بزرگی به شمار می آید.

از نظر AppReview، امتیاز 4.5 از 5 به این بخش تعلق میگیرد.

پونیلا

کاربرد :

به کمک این اپلیکیشن اندرویدی میتوانید مطالبی با موضوعات مورد علاقه خود را به صورت خودکار دریافت کنید. بدین منظور کافی است ابتدا در “پونیلا” یک حساب کاربری ایجاد نمایید و یا با یک حساب جیمیل وارد برنامه شوید. پس از این کار باید وارد قسمت پروفایل شده و از بخش علاقه ها، موضوعاتی که میخواهید مطالب مربوط به آنها برای شما ارسال گردد را برگزینید تا در صفحه داشبورد به نمایش درآیند. البته کارایی اپلیکیشن فوق به همین جا ختم نمیشود و در ادامه دیگر قابلیت های آن را نام برده و توضیح داده ایم.

در “پونیلا” این امکان فراهم گردیده که هر کاربر برای خود برگه هایی با محتوای مشخص ایجاد نموده و سپس آنها را به صورت یک دفتر با بخش بندی های منظم تبدیل کند. با لمس دکمه + در صفحه پروفایل، سه گزینه ایجاد برگه، دفتر و ساخت برگه با درج لینک یک وبسایت در اختیار شما قرار میگیرد که بهتر است ابتدا چند دفتر با نام های دلخواه بسازید و سپس برگه ها را به تناسب موضوع در آنها قرار دهید. چنانچه در طول انجام این عملیات گزینه خصوصی را علامت نزنید، دیگر کاربران میتوانند دفترهایتان را دنبال کنند و از مطالب آنها بهره ببرند. بدنیست بدانید که نوع محتوای برگه ها و دفترها میتواند عکس یا متن باشد که امکان ویرایش یا حذف آنها نیز وجود دارد.

قابلیت دنبال کردن دیگران و ارسال درخواست دوستی برای آنها، از دیگر امکانات مفید در برنامه فوق بوده که به اشتراک گذاری هر چه بیشتر اطلاعات بین کاربران کمک میکند. لیست دوستان و دنبال کننده ها به همراه مطالبی که در “پونیلا” پسندیده اید، از قسمت پروفایل قابل مشاهده میباشد. در این صفحه دکمه تنظیمات نیز به چشم میخورد که با استفاده از آن میتوانید دسته ها و محفل هایی که به وجود آورده اید را مدیریت کنید و اعلان های مختلف از جمله پسندشدن برگه، ارسال نظر، دنبال شدن، پذیرفتن دوستی و غیره را فعال یا غیرفعال نمایید. لازم به ذکر است که امکان نوشتن در دفترهای دیگر کاربران در صورت توافق آنها نیز فراهم گردیده که بدون تردید باعث ایجاد تعامل بیشتر میشود.

حال وقت آن رسیده که یکی از مطالب موجود در “پونیلا” را گشوده و مطالعه کنید. در صفحه مربوط به هر نوشته علاوه بر متن و عکس، امکاناتی همچون اشتراک گذاری، گزارش تخلف، آدرس منبع، پسندکردن، ارسال دیدگاه و بازگردآوری برگه وجود دارد که با استفاده از مورد آخر میتوانید مطلب را در دفترهایی که خود ایجاد کرده اید، بطور مجدد منتشر نمایید. علاوه بر این در انتهای نوشته، فهرستی از برگه های مرتبط با موضوع نیز به نمایش درمی آید تا به محتوای بیشتری دسترسی داشته باشید. ابزار جستجو با 3 بخش مجزا از قبیل برگه، دفتر و عضو، لیست دفترهای دنبال شده و فهرست اعلان های دریافتی، از دیگر قسمتهای اپلیکیشن فوق هستند.

قابلیت های گنجانده شده در “پونیلا” به حدی کافی هستند که کارایی آن را تضمین کنند و باید گفت که کمبود خاصی از این لحاظ به چشم نمیخورد. در واقع برنامه فوق وظیفه خود را به خوبی انجام داده و به امکانات دیگری نیاز ندارد هرچند ایده پردازی بیشتر، میتواند کیفیت عملکرد آن را افزایش دهد. امیدواریم در آینده ضمن توسعه این اپلیکیشن، شاهد رفع خطاهای جزئی آن نیز باشیم.

با توجه به موارد اشاره شده، AppReview امتیاز 5 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

پونیلا

قیمت :

دریافت این برنامه اندرویدی بدون پرداخت هزینه انجام پذیرفته و استفاده از آن کاملا رایگان است. با توجه به این که مخاطبان “پونیلا” از تمام اقشار جامعه هستند، این موضوع میتواند باعث استقبال بسیار خوب از اپلیکیشن فوق شود و به همین دلیل، AppReview امتیاز 5 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

پاورقی : برنامه فوق به زودی در کافه بازار منتشر خواهد شد و در حال حاضر میتوانید از طریق وبسایت پونیلا به خدمات آن دسترس داشته باشید.

نگاهی بر اپلیکیشن پونیلا

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .
.

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 5:08

ساخت یک رابط کاربری قابل درک یکی از مباحث داغی است که معمولا طراحان از آن صحبت می کنند. برای بسیاری از پروژه های طراحی دشوارترین بخش به پیاده سازی قابلیت درک و احساسی بودن طراحی مربوط می شود و این ویژگی برای رابط کاربری از اهمیت زیادی برخوردار است.

اما طراحی قابل درک چه ویژگی هایی دارد؟ بسیاری از طراحان این عبارت را مورد استفاده قرار می دهند، اما یافتن یک توصیف واضح و بامعنی برای آن دشوار است. از این رو در این مقاله به مواردی که این نوع طراحی را برای شما ملموس تر و قابل درک تر می کند پرداخته می شود و با ویژگی های این نوع طراحی آشنایی پیدا می کنید.

blog_19721_1

رابط کاربری قابل درک چیست؟

زمانی می توان یک رابط کاربری را قابل درک برشمرد که کاربر بدون هیچ دلیل، آزمایش، کمک و یا آموزش خاصی قادر به درک رفتار و اثرات آن باشد. برای مثال اگر چیزی شبیه یک دکمه داشته باشیم، می دانیم که با کلیک بر روی آن یک اکشن خاص به وقوع خواهد پیوست. به طور مشابه اگر لینکی وجود داشته باشد، کلیک بر روی آن یک صفحه یا وب سایت دیگری را باز می کند. با این اوصاف چنانچه به رابط کاربری برخورید که علاوه بر ناوبری دشوار شامل تریگرهایی باشد که با آنها ناآشنا هستید، چنین رابط کاربری قابل درک قلمداد نمی شود.

blog_19721_2

تصور کنید که برای خرید یک خودروی لوکس وارد نمایشگاه خودرو شده اید و فروشنده شما را به سمت خودرویی می برد، شما در حالی که زیبایی ماشین را تحسین می نمایید، سعی می کنید سوار آن شوید، اما به محض اینکه می خواهید در را باز کنید می بینید دسته دری وجود ندارد، در این شرایط به جای تمجید از خودرو، تمرکز شما بر روی فهمیدن نحوه باز کردن در خودرو معطوف می شود.

یک طراحی غیرقابل درک نیز مشابه این خودرو است که به سبب راه حلی نه چندان واضح کاربر را در یک شرایط نامعمول قرار می دهد. در مبحث طراحی وب نیز شرایط مشابهی حاکم است، طراحی تا زمانی قابل درک می باشد که کاربر بدون هیچ وقفه ای قادر به انجام یک وظیفه گردد. از سوی دیگر یک طراحی غیرقابل درک تمرکز کاربر را بر روی عناصری معطوف می کند که به آن کار خاص ربطی ندارند. حال که یک درک ابتدایی از طراحی قابل درک پیدا کردیم به جوانب گوناگون یک رابط کاربری آشنا و قابل درک خواهیم پرداخت.

ساخت یک رابط کاربری آشنا و قابل درک

انسان ها به طور طبیعی دنیای مجازی را به دنیای واقعی ربط می دهند و همین شرایط برای رابط وب نیز وجود دارد و کاربران به دنبال الگوهایی جهت درک عملکرد موارد خاص می گردند. تمایل بشر در جستجوی الگوها چیزی است که طراحان تجربه کاربری باید به آن توجه کنند.

1. الگوها را مجددا خلق نکنید

به طور طبیعی افراد تغییرات حاصل شده در الگوها را دوست ندارند. برای مثال یک کاربر ویندوز ممکن است پس از استفاده از او اس ایکس قرارگیری دکمه های Minimize ،Maximize و Close در سمت چپ را نامعمول بپندارد.

blog_19721_3

همه ما به یک سری الگوهای خاص عادت کرده ایم و تغییر این عادت ها کاربرپسند نمی باشد.

2. ثبات داشته باشید

تمرکز کافی بر روی جنبه ثبات در طراحی دشوار است، هنگام طراحی یک وب سایت باید یک ثبات و یکپارچگی بین صفحات مختلف وجود داشته باشد.

کاربران انتظار چنین عملکردی را از یک وب سایت دارند و اگر نحوه کار در صفحات مختلف عوض شود، نه تنها موجب سردرگمی کاربر می شود، بلکه آنها را ناامید نیز می کند.

برای نمونه چنانچه در یک صفحه از ناوبری در بالای صفحه و در صفحه دیگر از لینک های سایدبار استفاده کنید، حواس کاربران پرت شده و این امر موجب رها کردن وب سایت شما می گردد. حتی یک تصمیم گیری کوچک مانند وجود نظم در ثبات مکان قرارگیری نوارهای ناوبری در وب سایت برای ساخت یک طرح قابل درک اهمیت حیاتی دارد.

3. از بابت حداقل مراحل ممکن برای انجام یک کار اطمینان حاصل کنید

هیچ کس مایل به صرف یک دقیقه زمان برای ساخت یک حساب کاربری در وب سایت نمی باشد، به همین دلیل لازم است تا فرآیند ثبت نام را تا حد ممکن ساده گردانید و مطمئن شوید که مراحل انجام آن حداقل میزان ممکن هستند. ساده سازی و حذف گام های تکرای کلید حفظ بازدیدکنندگان می باشد.

4. استفاده از تول تیپ ها و پیام های کمکی یکپارچه

این بخش یکی از حیاتی ترین جوانب یک رابط کاربری قابل درک می باشد. ساخت یک رابط کاربری جهانی بسیار دشوار می باشد، چرا که ممکن است یک رابط کاربری برای برخی از کاربران قابل درک بوده و سایرین مخالف این موضوع باشند.

برای ارتقای قابلیت درک طراحی خود می توانید از تول تیپ ها و یا پیام های کمکی یکپارچه استفاده کنید، این ابزارها راهنمایی برای نحوه عملکرد وب سایت در دست کاربران قرار می دهد.

پیشنهاد کمک به کاربر در زمان استفاده از وب سایت راهی بسیار ساده است، این کار نه تنها موجب صرفه جویی در زمان می شود، بلکه کل تجربه کاربری را نیز دلپذیرتر و جذاب تر کرده و از سردرگمی کاربران می کاهد.

blog_19721_4

5. از بابت بارگذاری سریع وب سایت اطمینان حاصل کنید

چنانچه به کاربر زمان زیادی برای فکر کردن بدهید آنها از شما خرید نمی کنند، همین شرایط در مورد وب سایت ها نیز صادق است. اگر یک صفحه به زمان زیادی برای بارگذاری نیاز داشته باشد، به احتمال بسیار زیاد کاربر منتظر نمانده و به یک وب سایت دیگر مراجعه می کند.

از این رو در اغلب شرایط پیشنهاد می شود که در زمان بارگذاری صفحات وب سنگین، بخشی از صفحه و یا نوار بارگذاری را به کاربر نشان دهید تا آنها در وب سایت شما بمانند.

blog_19721_5

جمع بندی

چنانچه فهمیدن یک وب سایت دشوار باشد و یا وب سایت حواس کاربران را پرت کند، هرگز به عنوان قابل درک تلقی نمی شود. علاوه بر توجه به مسائل معمول طراحی مانند انتخاب شمای رنگی درست و یا ساختار محتوای خوب، شما باید از بابت قابل درک بودن طراحی خود نیز اطمینان حاصل کنید.

تجربه کاربری در برخی شرایط با نمای بصری اشتباه گرفته می شود، در حالی که این قسمت تنها بخشی از آن است. یک عامل بسیار مهم دیگر میزان پذیرش محصول شما توسط کاربران است، چنانچه در ارائه یک رابط کاربری قابل درک شکست بخورید، به احتمال زیاد بازدیدکنندگان به محصول رقبای شما مراجعه کرده و آنها را مورد استفاده قرار می دهند.

منبع:

http://www.hongkiat.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

- - , .
.

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 180 تاريخ : چهارشنبه 23 تير 1395 ساعت: 17:50